גן ילדים. צילום: עיריית פ"ת

עיריית פתח תקווה ממשיכה לתגבר את מערך הסייעות

במסגרת היערכות הרשות לקראת שנת הלימודים תשפ"ב, הורה ראש העיר רמי גרינברג לאגף גני ילדים בעירייה להמשיך את חיזוק מצבת הסייעות אשר מתגברות על בסיס יומי העדרויות של גננות בשל מחלה פתאומית וכיוצא בזה.

עיריית פתח תקווה בשונה מרוב הרשויות בישראל, פועלת מידי יום לתגבר כ-20 גנים בממוצע בסייעות נוספת (על אלו הקיימות בגנים) אשר ממלאות את מקומן של הגננות הנאלצות להעדר. תגבור הסייעות במקומן של הגננות כרוך בהוצאה שנתית של מיליוני ש”ח ₪ כאשר לעיתים נעשה שינוי במערך הסייעות לטובת מילוי היעדרותה של הגננת המחסירה. בשנת הלימודים הנוכחית, תשפ”א, סבסדה העירייה בלמעלה ממיליון ₪ את מילוי המקום של הגננות והסייעות שהחסירו. כך, בעוד גני ילדים רבים ברחבי הארץ נאלצים לעיתים להצר את פעילות הגן בשל היעדרות פיתאומית של אחת מנשות הצוות, אגף גני הילדים בעירייה בתיאום משרד החינוך מאפשר את פתיחת הגן על פי התקן בעזרת תגבור הסייעות.

עם פתיחת מסגרות החינוך שהתאפשרו בעקבות ההקלות בהנחיות הקורונה, עיריית פתח תקוה כמו כלל הרשויות בישראל מתמודדת עם אתגר חדש המעלה קושי בגיוס סייעות והחזרתן מהחל”ת. על אף זאת, לאור מאמצי העירייה ואגף גני הילדים בנושא, משובצות הסייעות בגנים על פי התקן ואף מעבר לזה – עשרות סייעות מידי יום משמשות כמילוי מקום לגננות.

ראש העיר רמי גרינברג “החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני ועל כן אנחנו משקיעים משאבים רבים ותקציבים כדי לאפשר שיגרת לימודים תקינה בגנים בכל מחיר. על אף הקושי המובנה בגיוס כוח אדם מתאים, הנחתי את אגף גני הילדים להמשיך לתגבר מערך חשוב זה כדי לשמור על רצף חינוכי עבור התלמידים שנאלצו לאחרונה לשהות זמן ממושך בבתיהם בעקבות הסגרים. פעילות זו, היא אחת מיני רבות אשר יבטיחו גם את השלמת הפערים שנוצרו כתוצאה מהמשבר.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x