עיריית פתח תקווה מקדמת מיזם חדש – נאמני ניקיון

עיריית פתח תקוה תקדם מיזם חברתי חדש "נאמני ניקיון", אליו יצטרפו תושבות ותושבים מקרב הציבור אשר מעוניינים להיות שותפים משמעותיים ליצירת שינוי חברתי וסביבתי, ונושא הניקיון והשמירה על איכות הסביבה יקר לליבם.

נאמני הניקיון יסייעו באכיפת חוק שמירת הניקיון בכך שהם ידווחו על עבירות שונות כמו השלכת פסולת מרכב לרשות הרבים, אי איסוף גללים, הוצאת פסולת שלא ביום הפינוי וכדומה.

המתנדבים באמצעות תיעוד האירוע ושליחתו בזמן אמת באמצעות אפליקציה הייעודית לכך. הפרטים יגיעו לאגף לפיקוח רב תכליתי ושם ימשיך הטיפול בנושא.

המתנדבים, מגיל 24 ואילך, יעברו הכשרה ראשונית ולאחר מכן יעברו אחת למספר חודשים הדרכות נוספות במידת הצורך. למתנדבים שיעברו את ההכשרה יינתן כרטיס “נאמן ניקיון” וכן אפשרות להתחבר לאפליקציה הייעודית.

ראש העיר רמי גרינברג “ניקיון העיר הינו אחד מהנושאים המרכזיים המטופלים על ידינו באופן מעמיק ובלתי מתפשר. מעבר לפעולות הרבות שאנו נוקטים בכל העיר להגברת הניקיון והאכיפה בנושא, אנו רוצים להקים רשת חברתית קהילתית שתתפרש על פני כל העיר ותסייע לנו בשמירה על הניקיון. פעילותם של המתנדבים הינה חשובה בכך שהם יתרמו להעלאת המודעות והחשיבות הסביבתית ולו למעגלים החברתיים הקרובים אליהם ואף יהיו גורם בעל כלים מעשיים להעברת פרטי העבירה”.

צדוק בן משה סגן רה”ע וראש מינהל שפ”ע ואיציק דיעי ראש אגף פיקוח רב תכליתי, הוסיפו: “מיום כניסתנו לתפקיד אנו פועלים להגברת הניקיון בעיר. נקטנו במגוון של פעולות על מנת להגביר את האכיפה ולשפר את ניקיון העיר. חשוב להזכיר כי העיר איננה מתלכלכת בעצמה… ולציבור הרחב יש חלק משמעותי בעניין. העובדה כי אנשים משליכים פסולת ברחוב או מוציאים גזם שלא ביום המיועד או זורקים פסולת מהרכב היא לא מתקבלת על הדעת ואנו נעשה כל שניתן כדי לשפר את ניקיון העיר, כולל גיוס מתנדבים ותושבים שנושא הניקיון והשמירה על איכות הסביבה חשוב להם ויקר לליבם”.
המיזם שילווה בסלוגן “נאמני ניקיון – העיניים של הסביבה”, הינו ביוזמה וארגון של האגף לפיקוח רב תכליתי, מינהל שפ”ע.
לפרטים ניתן לפנות למייל smadarmi@ptikva.org.il

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם