צילום: pixabay

עיריית פתח תקווה מקדמת מצוינות במתמטיקה

מטרת העל של התכנית, היא להעלות את אחוז הזכאים לבגרות של 5 יח"ל במתמטיקה באמצעות בניית קהילת מורים והכשרתה, ועידוד מצוינות בקרב תלמידי כיתות ט'.

מחקרים מראים כי קיים קשר הדוק בין מצוינות לבין הצלחה במקצוע המתמטיקה, וכי קיים קשר בין השניים לבין יכולת ניבוי ההצלחה במקצועות אחרים. לאור זאת הוחלט בפתח תקוה לקדם את תחום המתמטיקה וליישם תפיסה עירונית הוליסטית המקדמת את עקרון הפרסונאליזציה שתאפשר לתלמידים מענה אישי ורלוונטי כבר בגיל בחטיבת הביניים, תוך הפניית משאבים והשקעה משמעותית בהכשרת ההון האנושי – המורים למתמטיקה.

מטרת העל של התכנית, היא להעלות את אחוז הזכאים לבגרות של 5 יח”ל במתמטיקה באמצעות בניית קהילת מורים והכשרתה, ועידוד מצוינות בקרב תלמידי כיתות ט’.

ראש עיריית פתח תקווה בחר בקרן טראמפ כדי ליישם בעיר את החלטתו לחזק ולהשקיע בפיתוח המקצועי של המורים ושדרוג אופן הלמידה, דבר אשר ישפיע באופן ניכר על מספר התלמידים הניגשים ל- 5 יחידות לימוד בבגרות במתמטיקה. בהתאם להחלטת הקרן אושר מענק בסך של עד 550,000 ש”ח שיתפרשו על פני 3 שנים עבור תכנית עירונית בפתח תקוה, ולפתיחת 16 כיתות מצוינות נוספות במתמטיקה ובמדעים בחטיבות הביניים בעיר.

ראש העיר רמי גרינברג “אנו מאמינים בדרך מקצועית והדרגתית לטובת יצירת השינוי שיגדיל משמעותית את כמות התלמידים שיקבלו את הכלים החינוכיים והפדגוגיים של חתירה למצוינות והשפעתה החיובית על התפיסה הכוללת במערכת החינוך העירונית. עוד ועוד מורים יקדמו הוראתם להוראה איכותית יותר ובעקבות זאת – יקודמו יותר ויותר תלמידים בעיר לקראת מיצוי יכולותיהם, דרך לקיחת אחריות וחתירה למצוינות, בהתאם לכך אנו צופים שיותר תלמידים יסיימו עם בגרות איכותית, הכוללת 5 יח”ל במתמטיקה ובתחומי המדעים”.

מ”מ רה”ע וראש מינהל החינוך רון כץ “קידום ההכשרה של קהילות מורים אלו תתמקד בהוראת לימודי מתמטיקה מוגברים וקידום ופיתוח מיומנויות חשיבה מסדר גבוה (רמות 5-6 במבחני פיז”ה) עם הקשר מדעי, עבור תלמידים המפגינים יכולות טובות אך לא נמצאים ברצועת המצוינות המובילה בחטיבות הביניים” .

את התכנית מובילים ירדנה חדד מנהלת האגף על יסודי וצוות מינהל החינוך בשיתוף משרד החינוך.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x