כזכור, תכנון כביש 40 קודם ואושר עוד במהלך הקדנציה הקודמת. ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד, הביע את התנגדותו לתכנית בכללותה בותמ”ל וכן העירייה עתרה לבית המשפט בנושא ולראיה ההישגים המשמעותיים שהושגו לאחרונה בנוגע לתכנון סירקין בכללותו ולכביש 40.
במסגרת ההליך, הכיר בית המשפט בחשש העירייה ממחסור בתשתיות תחבורה מספקות למתחם, מה שהוביל להסדר בין הצדדים, אשר לפיו תיערך בדיקת היתכנות תחבורתית בשלב מוקדם יותר מזה שנקבע בתכנית – מה שיאפשר לבחון בזמן אמת את קצב הקמת התשתיות הנדרשות למתחם. בנוסף, קבע ההסדר מספר הוראות שעיניינם הגברת השקיפות והבקרה בפעילות הצוות המלווה לתכנית שיאפשר להגיש התנגדויות בנושאי התחבורה לאחר בדיקת ההיתכנות התחבורתית.
כזכור, ראש העיר דרש שתהיה הקמת תשתית תנועתית במקביל לבנייה – שלא יווצר מצב שיש בניה ללא תשתיות מתאימות. ועל כן במסגרת ההסדר הונמך רף היקף יחידות הדיור שלאורו תבוצע הבדיקה התחבורתית מ-4000 יח”ד ל-2700 יח”ד. מדובר בהחלטה שתבטיח את הפתרונות התנועתיים לפני הגידול המשמעותי באוכלוסיית האזור.
בנוסף, הוחלט כי תהיה נציגות מטעם עיריית פתח תקוה בצוות המלווה של הפרוייקט. תפקיד הנציג מטעם העירייה יהיה לוודא את ביצוע ההחלטות החשובות לעיר ולתושבים. זאת בנוסף לעובדה כי הועדה המקומית לתכנון ובנייה תדון בהיתרי הבנייה של הפרוייקט. כמו כן העירייה תוכל להגיש עתירה מינהלית כנגד החלטת הצוות המלווה במידה ולא יסכימו לדעתה ולא יוכלו לטעון כנגדה שהיא חורגת מסמכותה.
ראש העיר רמי גרינברג “לכל אורך ההליך אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם התושבים וכן התקיימו מספר כנסים בנושא. בהמשך לכך, עיריית פתח תקוה תמשיך להביע את התנגדותה בנושאים שונים בתכנית המוצעת ותפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כדי שטובת התושבים תקבל את הביטוי המועדף בתכנון הסופי. לשמחתי, רשמנו עד כה מספר הישגים בנוגע לתכנית בכללותה ואני מקווה שגם בנוגע לכביש 40 נגיע להישגים נוספים מלבד אלו שהושגו עד כה.”