הפיל הלבן ברחוב כץ. צילום: עיריית פתח תקווה

עיריית פ”ת והכללית הגיעו להסכם על זכויות המקרקעין של בתי החולים השרון ובית רבקה

אחרי שנים של סכסוך משפטי בין עיריית פ"ת לבין שירותי בריאות כללית, הוסכם במסגרת המשא ומתן שניהל ראש העיר רמי גרינברג מול בכירי הכללית, כי הקופה תרכוש את חלקה של העירייה על הקרקע של בי"ח השרון בעלות 60 מיליון ש"ח.

מבנה הפיל הלבן שנמצא בסמוך יישאר בידי העירייה וישמש בעתיד כמבנה ציבור. כמו כן הוסכם כי הכללית תשכור מהעירייה את מתחם בי”ח “בית רבקה” בעלות של 500,000 ₪ לחודש.

בין העירייה לבין שירותי בריאות כללית, המנהלת ומפעילה מספר בתי חולים בפ”ת, וביניהם את בי”ח “השרון” ו”בית רבקה”, קיים סכסוך משפטי ארוך שנים, באשר לזכויות הקנייניות בהם.
במהלך השנים הגיעו הצדדים לפשרות והסכמות שונות כגון שהכללית תשלם לעירייה סכום סמלי שעמד ע”ס של 200,000 $ לשנה שאותם היה על העירייה להשקיע באחזקת בתיה”ח הללו.

בתובענה שהוגשה לביהמ”ש המחוזי בשנת 2014 טענה הכללית כי היא זו הזכאית להירשם כבעלת הקרקע עליה בנוי בי”ח “השרון”.

בהמלצת בימ”ש המחוזי בלוד, הועברה התובענה להליך גישור אשר במסגרתו ניהל ראש העיר רמי גרינברג משא ומתן אינטנסיבי מול בכירי הכללית באשר לגובה הסכום שישולם לרשות.

בעקבות כך, הוסכם לאחרונה בין הצדדים כי העירייה תמכור לכללית בסכום של 60 מליון ₪ את חלקה ביתרת זכויות הבעלות במקרקעי ביה”ח השרון, למעט המבנה הקרוי “הפיל הלבן” ברחוב כץ – שנמצא בסמוך לבי”ח.

ראש העיר עמד על כך כי מבנה “הפיל הלבן” שהוא עצמאי ונפרד ממתחם בי”ח “השרון” ישאר בחזקתה ובבעלותה של הרשות ע”מ להכשירו ולהשמישו למטרות ציבוריות עירוניות.
כמו כן הוסכם כי הכללית תמשיך לשכור מהעירייה את מתחם בי”ח “בית רבקה” בדמי שכירות ראויים בשווי של 500,000 ₪ לחודש.

ראש העיר, רמי גרינברג: “היה לנו חשוב לסיים את הסאגה המשפטית שנמשכת כבר עשרות שנים. אני שמח על ההסכם שנחתם, שכן, מדובר בכסף שהרשות זקוקה לו כדי להמשיך ולפתח את העיר בכל התחומים. לצד זאת, התעקשתי שמבנה הפיל הלבן יישאר בידי הרשות וישמש בעתיד את תושבי האזור. פתח תקוה בדרך להיות המטרופולין החזק באזור ואין ספק כי ההסכם שנחתם הוא אבן דרך משמעותי לקראת היעד.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x