(בניין עיריית פ”ת, צילום: עיריית פתח תקווה)

עיריית פ”ת למוסדות החרדים: התחייבו על קליטת תלמידים מפ”ת בלבד, אחרת תבוטל ההקצאה

אגף הנכסים בעיריית פתח תקווה, שלח לאחרונה מכתב למוסדות לימוד בעיר, בעיקר לאלו המשתייכים לזרם החרדי והדתי כי עליהם להתחייב לקבל תלמידים מהעיר בלבד. אחרת תבוטל ההקצאה. חבר מועצת העיר ישראל פרידמן בתגובה "מציע לקחת את הגזירה צעד קדימה. לא לתת לנשות בני ברק לערוך קניות בקניון. לא מובן מדוע הנהלת העיר הזו עינה צרה". ומה אומרים בעירייה?

מנהלי מוסדות בעיר פ”ת, המשויכים לזרם המוכר שאינו רשמי במשרד החינוך קיבלו לפני כשבוע (יג’ אדר, 20.3) מכתב דרמטי מאגף נכסים בעיריית פתח תקווה, לפיו הם עלולים לאבד את הרישיון ואת ההקצאה שניתנה להם עד כה במידה וימשיכו לקלוט תלמידים מחוץ לעיר.

במכתב שנשלח על ידי אגף הנכסים בעירייה נכתב “בהתאם להנחיות ראש העיר, מצ”ב התחייבות לחתימתכם לגבי קליטת תלמידים מהעיר בלבד. כל סטיה תביא לביטול הקצאה ותמיכה וגם ביטול הרישיון של משרד החינוך”.

עוד נכתב “נבקשכם להחזיר אלינו את ההתחייבות חתומה על ידכם ולהקפיד על קליטת תלמידים מהעיר פ”ת בלבד.”

חשוב לציין כי בין המוסדות שקיבלו את המכתב מאגף הנכסים בעירייה, מוסדות של החינוך העצמאי, מעיין החינוך, תיכון (סמינר) לבנות, ואף ישיבות לצעירים בעיר, וכן מוסדות חינוך מיוחד, ומוסדות לימוד של החינוך הדתי לאומי השייכים לזרם המוכר שאינו רישמי.

המכתב שנשלח למוסדות הלימוד

גורם בעירייה, המעורה בפרטים אמר בשיחה עם ‘פתח תקוואי’ כי מה שעומד מאחרי ההחלטה העובדה כי יש לא מעט תלמידים תושבי העיר שנאלצים מידי יום ללכת ללמוד במוסדות לימוד מחוץ לעיר, כי חלקם לא התקבלו למוסדות לימוד בעיר מכל מיני סיבות שחלקם לפעמים אף אינם מוצדקות. לדברי הגורם, מוסדות הלימוד בעיר מקבלים הקצאות ותקציבים מכספי ציבור עבור תלמידים הלומדים בעיר, אין שום סיבה שהעירייה תממן מוסדות לימוד או תלמידים מערים אחרות בעוד שיש תלמידים בעיר שנאלצים לנדוד לערים אחרות.

האזינו לדיווח בנושא ולראיון עם חבר מועצת העיר פתח תקווה ישראל פרידמן ביומן הצהריים של רדיו ‘קול ברמה’ בהגשת רונן כץ:

גם חבר מועצת העיר, ישראל פרידמן מסיעת ‘יהדות התורה’ זועם על ההחלטה, בשיחה עם מערכת ‘פתח תקוואי’ אמר פרידמן “הייתי מציע לקחת את הגזירה צעד קדימה. לא לתת לנשות בני ברק לערוך קניות בקניון, לא לתת למורות מאלעד ללמד בפ”ת, לא לתת לאינטל לקלוט עובדים מחוץ לפ”ת. לא לנקות את אזור בילינסון כי יש שם מחוץ לפת. לא יבואו להיכל התרבות מחוץ לפתח תקווה. יש יחסי גומלין עם הרשויות. אלפי תלמידים נוסעים מדי יום לערים אחרות”

עוד הוסיף פרידמן “אני למדתי בתל אביב וגם הבן שלי. גם רון חולדאי ושלמה להט הבינו שהם צריכים תורה בעיר ונתנו קרקע ותיקצבו בסכומים גדולים. לא מובן מדוע הנהלת העיר הזו עינה צרה. מוסדות החינוך אינם ביזנעס. הם קודם כל הוקמו לחנך לגדל דור והם יעשו את זה גם בלי תקציב.”

מעיריית פתח תקווה, נמסר בתגובה: אכן, יצא מכתב למוס”ח הפועלים במבנים עירוניים, במכתב נתבקשו לחתום על התחייבות לקליטת ילדים תושבי העיר בלבד.

מדובר בנכסים עירוניים, אשר אמורים לשרת את תושבי העיר פתח תקוה ותלמידיה, והעירייה מחוייבת בראש ובראשונה למתן פתרון חינוכי ראוי לתלמידים תושבי העיר.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אזרחית
5 years ago

צודקים במאה אחוז ! למה לממן ערים אחרות ?!

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

1
0
Would love your thoughts, please comment.x