עיריית פ”ת תחל בקידום תכנית “שפת האכילה הקשובה” אשר תיושם בכל הצהרוניות בעיר

אחת מהשפעות הקורונה שנצפו בקרב ילדים, הייתה פגיעה במצב הבריאותי הגופני והרגשי.  בין הגורמים, אכילה לא מסודרת, עלייה בצריכת המזון, בעיקר של מזון מעובד, לצד ירידה בפעילות הגופנית וריחוק חברתי.

לאור זאת, הוחלט כי אגף המינהלה בעירייה ומחלקת הבריאות העירונית יקדמו את נושא הבריאות כנושא מוביל בכל העשייה בצהרונים בגן ועד בתי הספר. זאת מתוך רצון ליצור לתלמידים אקלים בריאותי מיטבי, לחשוף אותם לידע מהימן, להרגלי אכילה נכונים וכן למגוון רחב של מזונות בריאים.

התכנית הייחודית  “שפת האכילה הקשובה”, הינה יוזמה של מחלקת הבריאות העירונית בשיתוף מחקרי של אוניברסיטת אריאל. אסנת בירנבאום, מנהלת מחלקת הבריאות העירוני, תוביל ותלווה את התכנית בשיתוף הרכזים  היישובים לתכנית ניצנים.

רכזי הצהרונים יחלו במהלך החודש הקרוב בתוכנית הכשרה להטמעת הנושא בצהרון ויקבלו ידע וכלים שיסייעו להם לבנות  פעילויות מותאמות בנושא לכל שכבת גיל. בנוסף יחולקו לכל תלמיד בצהרון חוברת עבודה אישית. הנושא ישולב בתכנית החינוכית  בכל המסגרות מתוך מטרה  ליצור אקלים בריאותי מיטבי ולהעניק כלים לצוותים להתמודד עם האתגרים  העומדים בפניהם בנושא האכילה,  תוך העצמת התלמידים.

ראש העיר רמי גרינברג “במסגרת כלל היוזמות שהעירייה מקדמת לטובת תלמידי פתח תקוה ושמירה על בריאותם, החלטנו לקדם יוזמה בריאות את תיתן מענה לשינויים שחוו התלמידים בעיצומה של תקופת הקורונה. התכנית תאפשר לתלמידים לעשות את הבחירות הנכונות, תוך הקשבה לצרכים הגופניים האישיים שלהם וזאת במטרה לסייע להם לגדול לעבר משקל גוף מתאים וכדי למנוע הפרעות אכילה בעתיד. אני מודה למחלקת הבריאות העירונית ולאגף המינהלת על קידום הפרוייקט החשוב לטובת תלמידי פתח תקוה.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x