פני המתנדבים בפ”ת: הכירו את הרב איתי גדסי מתנדב בארגון ידידים

הכירו את מתנדבי ארגון ידידים בפתח תקווה והשבוע מתארח במדור: הרב איתי גדסי - שנה בארגון, רב המכללה שהשמיש בתחילת המלחמה - 200 חדרי ממ"ד

שם, גיל, מקום מגורים ועיסוק
איתי גדסי בן 41, רב מכללת אמית מנורת המאור להנדסאים בפ”ת ור”מ בישיבה גבוהה

מה הסיבה שבגללה הצטרפת לארגון?
נתקענו עם מצבר ריק בשעת לילה מאוחרת, צלצלתי לידידים ומנכ”ל הארגון ישראל אלמסי ומתנדב נוסף נחלצו לעזרתנו. הבטחתי לו שאביא אותו למסור הרצאה לסטודנטים שלי ולאחר כשנה הזמנתי אותו למכללה. הסטודנטים התפעלו מההרצאה ומסקירת הפעילות וחלקם ביקשו להתנדב, ואז הם פנו אלי בתביעה – “מה איתך??”, נהניתי מהפניה הישירה והתחייבתי בפניהם שאתנדב, ושאהיה מתנדב פעיל “על אמת”

מהי המשמעות של ההתנדבות עבורך?
אצלנו במשפחה נתינה והתנדבות זה בדם. מו”ר אבי ואימי שיחיו הינם אנשי תורה וחסד, שעוזרים בגופם ובממונם לכל פונה. אני משתדל ללכת בדרכם.

האם יש לך רגע משמח במיוחד מההתנדבות שתרצה לשתף?
בחלק מהאירועים הגשתי עזרה לאנשים המגיעים מעולמות שונים ואף מנוגדים לאלו שאני מייצג כאדם חרדי, ואז מגיע הרגע הזה בו החומות קורסות, המחיצות נמסות והלבבות מתחברים באהבת ישראל. זה רגע מרגש שטומן בתוכו תקווה ותחושה של אחדות, שותפות ושייכות לעם שאין שני לו.

כיצד משפחתך וחבריך תומכים בך בהתנדבות?
משפחתי תומכת מאוד ואף שותפה להתנדבות.. בשעות אחה”צ הילדים מרבים להפציר בי שאקח אותם לסיבוב חסד. בחופשות, ההתנדבות עם הקטנים היא חלק מהלו”ז של היום ויש לה גם שם – “קייטנת ידידים”.

האם יש לך עצה למי שמתלבט האם להצטרף לארגון?
קפוץ למים! תהיה נחשון. הסיפוק העצום שיש מההתנדבות שווה הכל.

איזה מיומנויות או כישורים רכשת במהלך ההתנדבות בארגון ידידים?
בפן הרגשי – אמפתיה. למדתי שפנצ’ר בצד הדרך זה לא רכב תקוע. זה אדם במצוקה. בפן הטכני – לאלתר תוך כדי תנועה ולפתח טכניקות ופתרונות יצירתיים. בתחילת המלחמה יצאתי לסייע בהכשרת ממדי”ם רכשתי ניסיון בחלונות ודלתות תקולים ובס”ד זכיתי להשמיש כמאתיים חדרי ממ”ד.

מה היה האתגר הכי גדול שנתקלת בו במהלך ההתנדבות ואיך התמודדת איתו?
ערב חג, פנצ’ר מסובך. הפונה שידר מצוקה אך לא הצלחנו להגיע לפתרון. הזמן התארך והגעתי למצב שבבית זקוקים לי בדחיפות להכנות החג, אך בשטח אני עם אדם בסטרס ומבין שאין אפשרות להשאיר אותו לבד. לשמחתי מתנדבים שהיו באיזור באו לעזרה, שחררו אותי לביתי ובמאמצים משותפים הגיעו לסיום אירוע בהצלחה.

כיצד אתה מאזן בין העבודה, המשפחה וההתנדבות?
סיגלתי הרגל לצאת מוקדם יותר, כך אני יכול לקחת קריאות ולעשות חסד, ומאידך לשמור על לוח הזמנים במכללה ולהגיע בזמן לבית. כל מתנדב צריך לבדוק את עצמו ללא הרף שהוא לא “נסחף” עם עזרה בחוץ על חשבון הבית.

האם יש רגע של “אור קטן” מהפעילות שאתה מרגיש שתרמת בצורה יוצאת דופן?
לפני כמה ימים סגרתי את השנה הראשונה בארגון. לשמחתי זכיתי לקחת למעלה מ- 1800 אירועים בשנה זו. מדובר בכמות לא מבוטלת של מצוות עשה מהתורה, ומספר עצום של אנשים שהארת להם את היום.

כיצד הארגון עוזר לך להתפתח באופן אישי ומקצועי?
באופן אישי, הארגון מעניק לי יכולת לעשות חסד בזמן ובמקום המתאימים לי. זו זכות עצומה. לעניות דעתי גם בקנה מידה עולמי “ידידים” זו הפלטפורמה הטובה והנגישה ביותר להפצת התנדבות וחסד באופן הכי מותאם ליכולת וזמינות המתנדב.

מהי הפעילות האהובה עליך בארגון?
לומר את המשפט “אני בדרך אליך”. ולשמוע את ההקלה מעבר לקו.

האם יש לך סיפור מצחיק או מרגש שקרה לך במהלך התנדבות בארגון?
קריאה בה לאחר שעה של נסיונות הנעה, האדון קלט שהוא מקיש את הקוד של הרכב הישן שלו..

ה’אני מאמין’ שלי
בחסד ה’ קיבלנו את הזכות לתת ולעשות חסד

מעוניינים להתנדב בידידים >> 

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם