פסח כהלכתו: המועצה הדתית בפעילות נרחבת לקראת חג הפסח

לקראת חג הפסח המועצה הדתית פ"ת בראשות ראובן יוסופוב בפעילות נרחבת לתושבי העיר, הכשרות מפעלים ומסעדות, מכירת חמץ והגעלת כלים לתושבי העיר ובערב החג תערוך המועצה ליל סדר ציבורי במספר מוקדים בעיר

כשר לפסח בהשגחת הרבנות פתח תקווה

ההכנות לקראת חג הפסח במחלקת הכשרות במועצה הדתית פ”ת החלו כבר מספר חודשים לפני חג הפסח, בהובלת הרב הראשי הרה”ג מיכה הלוי ומנהל מחלקת הכשרות במועצה ינון פרסיק. כחלק מההכשרות בשלב הראשון מוכשרים מפעלי תבלינים, ממתקים ובשר. לאחר מכן חנויות תבלינים ופיצוחים, אטליזים ומחלקות במרכולים ולקראת החג מתבצעת הכשרה של קייטרינג ומסעדות. מלאכת ההכשרה נעשית על ידי משגיחי הכשרות ובמהלך חול המועד המשגיחים והמפקחים יוודאו את העמידה בנהלים בהשגחה צמודה מהרגיל.

מכירת חמץ לתושבי העיר

המועצה הדתית מקיימת השנה מכירת חמץ החל מראש חודש ניסן ובמים אלה פוקדים אלפי תושבים את מוקד מכירת חמץ שהוצב במשרדי מחלקת הנישואין בקומה הנגישה בבניין המועצה.

הגעלת כלים

כמדי שנה העמידה המועצה הדתית גם השנה עמדות עגלת כלים לרווחת תושבי העיר בהם ניתן להכשיר את הכלים באמצעות העגלת כלים/ליבון. בין השכונות בהם הוצבו השנה עמדות עגלה: אם המושבות, נווה גן ושכונת קרול, הדר גנים, שכונת כפר גנים א, ב וג’, כפר אברהם וחן הצפון, שכונת נווה דקלים, שיפר, שכונת עמישב ושעריה.

קמחא דפסחא

לקראת חג הפסח המועצה הדתית בשיתוף עמותת ‘טל חיים’ חלקה אלפי סלי מזון לתושבי העיר הנזקקים לכך כדי שגם הם יוכלו לחגוג את חג הפסח כהלכתו ובכבוד.

הלילה הזה כולנו מסובין

לילות הסדר הציבוריים ביוזמת המועצה הדתית כבר הפכו לדבר שבשגרה, השולחנות הערוכים כיד המלך, אווירת החג ותחושת האחדות של התושבים המשתתפים בליל הסדר הציבורי שמקיימת המועצה במספר מוקדים בעיר בשיתוף שליחי חב”ד היקרים. השנה תערוך המועצה ליל סדר ציבורי יחד עם שליחי חב”ד בשכונות הבאות: אחדות, נווה דקלים, מרכז העיר, כפר גנים, רמת וורבר וכן ליל סדר ציבורי ליוצאי חבר העמים בהנחייתו של הרב חיים בריסק מנהל פעילות מורשת יהודית לעולים יוצאי חבר העמים.

חוברת מידע הלכתי וחיוני לשירותי הדת

גם השנה לקראת החג הופקה חוברת מיוחדת של המועצה הדתית ובה הלכות החג תוך מתן דגש הלכתי לכל השיטות. כמו כן, בחוברת ניתן לקבל מידע על כל מחלקות המועצה הדתית ממחלקת הנישואין, מקוואות, הכשרות, עירובין, גניזה ובתי הכנסת כולל דרכי יצירת קשר עם כל העוסקים במלאכה למען תושבי העיר.

ראובן יוסופוב, ראש המועצה הדתית פ”ת “אנו פועלים כל השנה בכדי לתת מענה מקיף בכל שירותי הדת ובפרט לקראת חג הפסח בו אנו נדרשים לדגשים רבים בכדי לתת מענה רחב לכל ומגיעים לכל תושב בעיר אם זה בתחום הכשרות, הגעלת כלים, מכירת חמץ או ליל סדר ציבורי. אני מודה לרבנים הראשיים של העיר, הגאון הרב מיכה הלוי שליט”א והגאון הרב בנימין אטיאס שליט”א, לכל עובדי המועצה וחברי הנהלת המועצה המסורים בכל המחלקות שלקחו חלק בכך. לראש העיר רמי גרינברג על שיתוף הפעולה בהנגשת שירותי הדת לתושבים, לשותפי לדרך מנכ”ל המועצה עופר אברהם על הניהול המקצועי ושיתוף הפעולה במבצע פסח , לממלא מקומי הרב אברהם סבג על שיתוף הפעולה למען כל בתי הכנסת בעיר, לסמנכ”ל המועצה ומנהל מחלקת הכשרות ינון פרסיק על המסירות הרבה, תודה לאגף לתרבות תורנית והאגף לתרבות יהודית והיחידה התורנית אשר משתפים פעולה עם המועצה הדתית בכל ימות השנה. מאחל לכל תושבי העיר חג פסח כשר ושמח ושנזכה לאחדות וגאולה במהרה”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x