צילום של נתיב תחבורה ציבורית רבין בפתח תקווה
צילום: נת"צ רבין - דוברות

פתח תקווה מקדמת תחבורה ציבורית

ארגון "15 דקות" – ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם השבוע את דו"ח התחב"צ ברשויות המקומיות, ומה נכתב בדו"ח על פתח תקווה?

ארגון “15 דקות” – ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם היום את דו”ח התחב”צ ברשויות המקומיות. מהדו”ח עולה כי פתח תקווה במקום הרביעי בסלילת נת”צים  – עם 6.1 ק״מ נת״צ שנסללו בחמש השנים האחרונות לעומת 1.2 ק”מ שנסללו בשנים קודמות. כמו כן, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

פיתוח תשתיות התחבורה ומערך הסעת ההמונים, מהווים מרכיב חשוב ומרכזי בתוך סל המטרות שהציבה העירייה לטובת פיתוח העיר תוך מתן דגש לנגישות הולכי הרגל וליצירת תחבורה ציבורית יעילה. יחד עם משרד התחבורה וחברות הביצוע, קידמה העירייה בשנים האחרונות מספר פרוייקטים משמעותיים בתחום, כמו, פיתוח מסופי תחבורה ציבורית ובניית תכנית אב לתחבורה, ביצוע נתצ”ים ותחנות חדישות, תכנון מערך קווים יעיל ונגיש והוספת קישוריות למוקדים חדשים, ביצוע הסדרי תנועה לטובת בטיחות משתמשי הדרך,  קידום גשרי הולכי רגל ושבילי אופניים, תכנון חניון הלילה שיאפשר לקדם את ביצוע התחנה המרכזית החדשה ועוד. לצד אלו, לאחרונה החלה לפעול הרכבת הקלה בעיר ובעתיד ייצטרפו למערך הסעת ההמונים גם 2 קווי מטרו שירשתו את העיר.

ראש העיר רמי גרינברג “התחבורה הציבורית היא העתיד ואנחנו פועלים ביתר שאת יחד עם הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה כדי לקדם תחבורה ציבורית יעילה ונגישה. הדבר בא לידי ביטוי בעשרות פרוייקטים משמעותיים שקודמו בעיר, לצד התכנון התחבורתי וקידום תחבורת ההמונים שיתמוכו בהמשך התפתחות העיר. בנוסף, אנו מקדמים עשרות קילומטרים של שבילי אופניים ותשתיות תחבורה שיאפשרו רישות מיטבי לכל מרחב גוש דן. אני מודה למנהל ההנדסה, לאגף התנועה ולממונה על התחבורה הציבורית בעירייה דוד קמחי על קידום התחב”צ לרווחת התושבים.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x