המדד מתבסס על מספר פרמטרים שנבחנים בכל רשות ובוחן את רמת ה”ידידותיות” של הרשות לעסקים המצויים בתחומה. המדד מחלק את הרשויות לשלוש קבוצות גודל לפי מספר התושבים. את המקום השני בדירוג הסופי קטפה פתח תקוה, שעלתה מהמקום השישי. אשדוד במקום הראשון, רחובות במקום השלישי, אשקלון במקום הרביעי, ואחריהן ראשון לציון ות”א.
הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ביצעה השנה גם דירוג מיוחד על הפעילות שבצעו הרשויות המקומיות, בזמן משבר הקורונה, לטובת העסקים. לדירוג זה נשאלו עסקים מספר שאלות בנוגע לפעולות שביצעה הרשות במטרה להקל עליהם את ההתמודדות עם הגבלות בעקבות הקורונה. הדירוג בדק גם את המידה בה המידע הקשור למשבר הקורונה הונגש באתר הרשות. חמשת הרשויות שבהן מעל 150 אלף תושבים ודורגו בחמישייה הראשונה הן: רמת גן, תל אביב-יפו, אשדוד, פתח תקווה ובאר שבע.
במדד שביעות הרצון, מבין הרשויות בהן מעל 150 אלף תושבים, פ”ת שומרת על מקומה בחמישייה הראשונה וממוקמת במקום השני. ר”ג במקום הראשון, אשדוד במקום השלישי, ת”א במקום הרביעי ורחובות במקום החמישי.
ראש העיר רמי גרינברג “בשנים האחרונות אנחנו משקיעים רבות כדי להעצים את אזורי העסקים וההיטק בעיר ולקלוט חברות גדולות בפ”ת, לצד טיפוח העסקים הקטנים והבינוניים. כניסת החברות והעסקים מרחיבה את היצע מקומות העבודה בתחומי העיר וכן מגדילה את ההכנסות המופנות לטובת המשך ההשקעה בתושבים ובשגשוג העיר. חברות ועסקים רבים זיהו את הפוטנציאל הטמון בפ”ת, שבא לידי ביטוי, בין היתר, במהפכה התחבורתית שאנחנו מקדמים. נמשיך לקדם את העיר בכל פרמטר!”
שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: “המדד נועד לעודד רשויות מקומיות להקל על העסקים הקטנים והבינוניים, החל ממועד פתיחת העסק ולאורך פעילותו מול הרשויות. העסקים מהווים מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי והם אחראים לכ-50% מהתוצר העסקי ולכ-60% מהמועסקים במשק. פיתוח העסקים הקטנים הוא אינטרס ציבורי של כולנו, אולם לרשות המקומית יש השפעה ישירה על העסקים שנמצאים בה. הקורונה הדגישה את חשיבותו של השלטון המקומי וראינו כי רשויות שפעלו ועודדו את קידום העסקים הקטנים ומצאו פתרונות יצירתיים עבורם, הפכו לממשק השלטוני הראשון עבורם”
רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה: “לרשויות המקומיות חלק מרכזי ומהותי ביכולתם של עסקים בתחומן לשגשג ולפרוח. המדד, אותו אנו עורכים זו השנה החמישית, נולד במטרה לשקף את המצב הקיים בכל רשות ולעודד את הרשויות לשפר את איכות השירותים שהן נותנות לעסקים. בשנתיים האחרונות בהן אנו מתמודדים עם משבר הקורונה, לרשויות משקל גדול יותר בסיוע לעסקים לשרוד בתחומן ולשרוד בכלל”.