פתח תקווה ציינה את יום הקדיש העולמי

הרב הראשי מיכה הלוי ריגש את הנוכחים בדבריו וסיפר על משמעות הזיכרון של היהודים שנספו ורצונם לשמור על המסורת היהודית גם ברגעים הכי קשים.

במוצאי שבת, התקיימה עצרת יום הקדיש הכללי באולם שרת, במעמד ראש העיר איציק ברוורמן, סגנו איתי שונשיין ראש מינהל התרבות, אשר שוקר ראש האגף לקשרי תושבים, הרב הראשי לפ”ת – הרב מיכה הלוי ויו”ר המרכז העירוני לתיעוד, לחקר ולהנצחת השואה משה פלדמר.

קהל רב גדש את האולם, ביניהם ניצולי שואה ובני משפחותיהם, תלמידים ואורחים רבים. האירוע החל בהדלקת שישה נרות זיכרון, מיד לאחר מכן נשא אהרון שכטר ניצול שואה, שריד אחרון למשפחתו, את תפילת “אל מלא רחמים”, וריגש עד דמעות את הנוכחים.

הרב מיכה הלוי - צילום גידי לויתן
הרב מיכה הלוי – צילום גידי לויתן

בהמשך הערב עלה המופע המרגש של עקיבא תורג’מן “אחכה לו”, בליווי נגן הקלרינט חיליק פרנק ובהשתתפות הרב ד”ר תמיר גרנות.

ראש העיר איציק ברוורמן אמר בדבריו “לזכר הנספים היהודים בשואה, לזכר אותם שישה מיליון שאינם איתנו עוד, שלא זכו לראות בתקומת ישראל, שלא זכו לחיות את חייהם בכבוד ובשלווה, לזכר כל אותם נשים, גברים וטף שנרצחו ומקום קבורתם לא נודע – התכנסנו כאן היום! לומר קדיש ולכבד את זכרם. במותם ציוו לנו להמשיך בעשייה, בבנייה ובתקומה, בשבט אחים גם יחד, בלכידות הלאומית, ובהימנעות משנאת חינם”.

הרב הראשי מיכה הלוי ריגש את הנוכחים בדבריו וסיפר על משמעות הזיכרון של היהודים שנספו ורצונם לשמור על המסורת היהודית גם ברגעים הכי קשים.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x