פתח תקווה שלי: הפתח תקוואי ירון קדושים עונה על השאלון

איש הציבור ומקורב לגורמים חשובים בעיר ירון קדושים בדרך כלל נחבא אל הכלים אבל לאחר הפצרות רבות השיב ברצינות על השאלון שלנו. אז מה באמת מטריד אותו בפתח תקווה?

רקע אישי: נולדתי בנתיבות, (יותר מדוייק בבאר שבע, בי”ח “סורוקה”..) עוד בימים שהיתה עיירונת עולים קטנה לפני 40 שנה בדיוק.. למדתי בתחילה בחב”ד, לאחר מכן בת”ת “תורת חיים”, ישיבה קטנה “אבן האזל”, שניהם מפאר יצירתו של מרן ראש הישיבה הגה”ק ר’ יששכר מאיר זכר צדיק וקדוש לברכה. זכיתי גם לגדול בביתו ובחצירו עוד מילדותי, בית סבי וסבתי היה ממש בשכנות לראש הישיבה זצ”ל. למדתי בישיבת “כנסת שלום” בב”ב ( כונתה בשעתו בהלצה “פונופרענק..”, ע”ש מקימה ומיסדה מרן ראש הישיבה הרב שך זצוק”ל…כביכול פוניבז’ הספרדית..). אב ל 5 בלעה”ר. גרתי 3 שנים באשדוד. ומאז אני כאן. בפ”ת. אברך כולל “אוהל חנה” בשכונת גני הדר.

פז”מ בפ”ת: 16 שנה.

איך הגעתי לכאן: בעקבות הורי אשתי משפחת בסטרמן, מוכרת בשל חנות הספרים הותיקה בעיר בחובבי ציון 32. בפסג’.
ביקרתי כאן המון כילד. דודתי אחות אבי מתגוררת בעיר עשרות שנים.

מה אני אוהב בפתח תקווה: הכל. את האנשים. את האוירה. את המיקום המרכזי והנגישות לכל מקום בנוחות. את הגיוון בקהילות. הכל…

מה אני לא אוהב בפ”ת: את הבניה הלא הגיונית וחסרת התיכנון בכל רחבי העיר. אני הולך ברחוב ולא יכול שלא להיות עצבני. חוסר חשיבה מינימאלי. פשוט מעצבן. גם הנזק הסביבתי וגם הכיעור של המגדלים והצפיפות.

מעצבן אותי ש.. שאנשים שופטים אחרים מהר מדאי. בלי לתת לשני את זכות התגובה הראויה. יותר מדאי תיוג. החלטות הרות גורל על יחסים בין אישיים ברגע. על בסיס אמוציות. בלי חשיבה על ההשלכות.

קהילה ספציפית או יהודי נודד? קהילת גני הדר תובב”א.. מתפלל בבית הכנסת “אוהל אברהם” בעיקר, וב”חניכי הישיבות” הספרדי.

מקום טוב לאכול: בבית. ממטעמי אשתי שתח’.. ומהמשלוחים של חמתי שתח’..

משפט לראש העיר: תמשיך ככה. אתה בדרך הנכונה. פתח תקווה הושחתה במשך שנים רבות. במובנים שונים. אני לא בא בטענות לאיש. זו תוצאה של בניה מאסיבית אדירה , יתכן ויחידה מסוגה בארץ. תוך כ-15 שנה העיר הוכפלה בגודלה והפכה לחמישית בארץ. וכשיש כזו מאסה, נעשים טעויות. והם טעויות כבדות. האנשים שהיו כאן לא הבינו כנראה את גודל השעה. את משמעות החתימונת שלהם על ניירות. והחמצנו את הברכה שהבניה יכלה להביא איתה.

בא עכשיו ראש עיר, איציק ברוורמן, מצד אחד בולם את השתוללות הבניה. שם ברקס. מצד שני משקיע בירוק. בפיתוח תשתיות. בכל מה שהוזנח. כבר עכשיו רואים תוצאות לא מעטות. ואני מאמין שהעיר תשלים מהפכה נוספת , והפעם בתחום איכות החיים.

מה חסר לי בעיר? כלום. יש הכל (חוץ מחניות..)

איפה תגור עוד 10 שנים? בפתח תקווה. ללא ספק.

מבחן הפתח תקוואי: מה אומר לך אקליפטוס לימוני? מתיישבים. דור המיסדים של פתח תקווה. מייבשי הביצות. אלה שבזכותם (ובעז”ה) אנחנו כאן..

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

8 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אריק
7 years ago

יישר כח לירון איש החסד והמעש שדואג לכלל ציבור תושבי פ”ת.

אורי
7 years ago

הי איש יקר!
תמשיך לעסוק בפעילות ענפה בשקט בשקט (די הופתעתי מהראיון יש לומר..)

ותיק
7 years ago

בסטרמן- האיש והאגדה!!!

עצבני
7 years ago

נכון!אין חניות בעיר הזאת!

שאול
7 years ago

לא הבנתי מה תפקידו של האיש..

רינה
7 years ago

ה ישמור אותך. עזרת לי המון!!

דרומי
7 years ago

ם אני מהדרום במקור. יש הרבה קווי דמיון בין הערים מבחינת הדו קיום לטובת הדרום..

שאלו אותי
7 years ago

לי חסר בעיר הזו שטיבלעך נורמלי, מרווח ובמיקום יותר נוח מאבי עזרי עם חניות נוחות למתפללים! למה לעזזאל מזלזלים בציבור כזה גדול? איצטדיון שלא מאוכלס כל יום בנו בגודל גרנדיוזי ובנוחות מקסימלית אבל בית כנסת שיעברו בו מאות מתפללים שלוש פעמים ביום אין! למה?
כי כל אחד דואג לעצמו ולקהילה שלו. אין מי שדואג לכולם ביחד. ובגלל שאיזה גבאי קטן החליט שאין מניינים אחרי שמונה ועשרים אז אין איפה להתפלל בעיר הזו אחרי השעה הזו!!
למה?? למה??
למה אין מישהו שם איזה נבחר ציבור שישרת את כלל הציבור, כן, גם את אלו שעובדים עד מאוחר בלילה וקמים קצת יותר מאוחר מאחרים? למה??

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

8
0
Would love your thoughts, please comment.x