ציף צף: העיתונאי הפתח תקוואי שנפגש עם סגן יו”ר הפרלמנט של איראן

מי העיתונאי הפתח תקוואי שייצג את ישראל בוועידה הבינלאומית 'דתות נגד טרור', מי הם אישי הציבור מפתח תקווה שזכו להתפלל השבוע בקבר יוסף, וגם חידה: איך אתם בוחרים ספרים?

תקוואי בסימן עושה שלום. הסופר והעיתונאי הפתח תקוואי שלמה קוק נאם השבוע כנציג ישראלי רשמי בוועידה הבינלאומית ‘דתות נגד הטרור’ באסטנה בירת קזחסטן, בפני 76 נציגי דת וממשל מארה”ב, בריטניה, אנגליה, רוסיה, אוסטריה, כולל נציגי מדינות ערביות, ובהן מדינות נטולות יחסים דיפלומטיים עם ישראל, דוגמת איראן, סעודיה, פקיסטן ועוד.

קוק משתתף בוועידה זו השנה השנייה כנציג דיפלומטי של מדינת ישראל, בשליחות הראשון לציון הגר”י יוסף. המשתתפים חתמו על הצהרה בת 30 סעיפים, לפיה הטרור מהווה סכנה לקיום האנושות. החותמים מתחייבים, בשם הדת או המדינה אותה הם מייצגים, לפעול למען שלום וסובלנות ולנהל דיאלוג, למרות הדעות השונות.

במרכז הוועידה, סביב שולחן עגול אותו הוביל יו”ר הפרלמנט של קזחסטן ג’ומארט טוקייב, נשא קוק נאום באנגלית. “כישראלי אני חש היטב מהו טרור, לקבל טרור, מבלי שהמדינה מגיבה בטרור”, אמר קוק. הוא קרא מפרשת בחוקותי את הפסוק “ונתתי שלום בארץ” וסיפר כי “רבי שלמה יצחקי, שחי בצרפת לפני 900 שנה, מסביר, כי שלום חשוב לקיום העולם לא פחות מאשר מזון ושתיה”. הוא הוסיף ואמר כי “דיבורים והצהרות אינם מספיקים. השלום חייב להתחיל מהבית – מהיחס לבני המשפחה, לחברים ולשותפים”.

בשולי הוועידה נפגש הנציג הישראלי עם סגן יו”ר הפרלמנט של איראן, מוחמד חסן אבוטוראבי פארד, שטען באוזניו כי “איראן היא המדינה הבטוחה ביותר, ואנחנו שוחרי שלום”. קוק השיב לו כי “צריך לעבור מדיבורים למעשים”.

הוועידה הבינלאומית התכנסה זו השנה ה-14 ב’ארמון השלום’ שנבנה על-ידי נשיא קזחסטן נורסולטן נזרבייב, יוזם הוועידה.

בסימן טוב ובמזל טוב

בסימן טוב ובמזל טוב הראשל”צ הגאון הרב יצחק יוסף שליט”א חיתן את בת הזקונים שלו. בחתונה נכחו רבנים ואישי ציבור רבים. ייצגו את פתח תקווה בכבוד, רב העיר הספרדי וראב”ד הגאון הרב בנימין אטיאס, רב העיר האשכנזי הגאון הרב מיכה הלוי, הגאון הרב ציון בוארון, נציגי ש”ס פ”ת הרב אוריאל בוסו והרב אליהו גינת. נצפה גם הרב ישראל מאיר ריאעני רב קהילת ‘רננים הספרדי’ ומייסד ארגון הרבנים ‘בנועם’.

הרב ציון בוארון
הגאון הרב ציון בוארון
בוסו בחתונת הרב יצחק יוסף
אוריאל בוסו עם הראשל”צ


בזכות יוסף הצדיק

במבצע צבאי חשאי נכנסו השבוע בליל שלישי השר אריה דרעי וראש מועצת שומרון יוסי דגן ומקןרביו אל קבר יוסף הצדיק שבשכם. תקוואי בדק ומצא כי שני פתח תקוואים מ”מ ראש העיר הרב אוריאל בוסו, וראש המטה של השר אריה דרעי, עו”ד הרב (יש לו סמיכה לרבנות, מה אתם יודעים) משה ארבל המקורבים מאוד לשר העתירו בתפילה עבור תושבי העיר תוך שהם מחרפים נפשם וחיילי צה”ל מימנים ומשמאלם.. תקוואי ענה אמן.

ראש המטה משה ארבל והשר אריה דרעי. צילום: עקיבא וייס - בחדרי חרדים
ראש המטה משה ארבל והשר אריה דרעי. צילום: עקיבא וייס – בחדרי חרדים

ידידים מתגבשים

מתנדבי ידידים מסניף ירקון אשר זוכה לנציגות מוברכת של פתח תקוואים יצאו השבוע לערב גיבוש בפתח בספורטק יחד עם יו”ר הארגון מאיר וינר, קפץ לבקר ולהעריך את פועלם של המתנדבים נציג ש”ס בפתח תקווה ויו”ר אגף רווחה ר’ אשר שוקר.

ידידים
תיכון “מעיין” שברחוב פינס בעיר בהנהלת הרב איתמר עמר סגרו לעצמם את בריכת כפר מעש ליום כיף והנאה. תיקוואי טרם פתח את עונת הרחצה.

מעיין

ספר בהפתעה

קשה לשנות הרגלים, איך אתם בוחרים ספר?! לפי התקציר?! לפי שם הסופר?! הכריכה?! לא הפעם! אגף הספריות בעיר פתח תקווה משיק בספרייה המרכזית פרויקט מיוחד לחודש הקריאה.

במסגרת הפרויקט מוזמנים הקוראים לבחור ספר בהפתעה, לבחור מתוך אינטואיציה. על השולחן בכניסה לספרייה, ממתינים ספרים עטופים, העטיפה אטומה אינה מסגירה דבר מהספר, תושיטו יד וקחו תופתעו ותגלו דברים חדשים. אין החלפות, אין החזרות זה שלכם מבחירה. תקוואי טרם ניסה למרות שהוא מאוד מאוד אוהב הפתעות.

ספר בהפתעה 1
נישט אין שאבעס גערעט

הקידוש בבית הכנסת הגדול סודם של המתוק של וותיקי פתח תקווה, מר’ משה המתוק וסיפוריו על הונגריה ועד המנצח הגדול ר’ אלי מביתן הצילום המנצח על כולם בחן וחסד כשחיוך של שבת נסוך על פניו. בקידוש האחרון עת תם ההרינג והמשכימים יצאו לביתם, שחו הצעירים שבחבורה האחים יוסי ונח פריד (יש שמיכות חדשות לקיץ?) איש התקשורת אלי הלמן ועו”ד ישי ברק ממשרד עו”ד המייצג את ענבל אור בענייני דיומא תוך שהם מזכירים תפוחים, תמרים ואגוזים. כל הניסיונות לדלות מידע מן האיש זכו לחיסיון לקוח תוך עונג שבת צרוף וכוס לחיים משאריות הבקבוקים. לולא ר’ משה שנופף במפתחות היו בני החבורה יושבים עד צאת השבת במקום.

מזל טוב:

לר‘ פסח וחנה קפלן להולדת הבן ולמשפחות פינס וקפלן להולדת הנכד.
אורי ונינה לוזון (הבן של) מקהילת רננים הספרדי לרגל חתונתם המתקיימת הערב.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x