האזור בו בוצעו העבודות. צילום: מערכת פתח תקוואי

צפו: המלחמה במבקשי המקלט – עיריית פ”ת תנתק מחשמל דירות פליטים

עיריית פתח תקווה מנהלת מלחמה במבקשי המקלט שגרים בעיר. התכנית: לנתק דירות מחולקות ובלתי חוקיות של מבקשי המקלט מחשמל. 50 דירות ינותקו מחשמל בימים הקרובים. צפו בדיווח ערוץ 10

על מנת להתגבר על תופעת הדירות המפוצלות, העירייה באמצעות חברת החשמל תנתק מאספקת החשמל 50 דירות מפוצלות.

בעקבות תופעת כניסת מאות מסתננים לעיר פתח תקוה בה הם מוצאים את מקור פרנסתם, העירייה החלה לפעול נגד בעלי דירות מפוצלות המשכירים למסתננים את דירותיהם.

לדוגמא, דירה של 100 מטר מפוצלת לכחמש יחידות דיור. בחלק מהמקרים נאטמים חלק מאותן דירות ובמקרים אחרים העירייה והמשטרה קונסת את הבעלים ומזמנת אותם לבית משפט.

כדי להעמיק את הטיפול במיגור פיצולי הדירות, התקיימה פגישה ביוזמת העירייה עם בכירי חברת החשמל ומשטרת ישראל בה הוצגה ההתמודדות של העירייה עם מפצלי הדירות שעם חלקם גם צווי בית המשפט לא מועילים.

כחלק מתוך התרעה חריגה לנכסים המפוצלים ביקשה עיריית פתח תקוה שחברת החשמל תנתק החל ממחר את זרם החשמל ל – 50 דירות מפוצלות.

מחברת החשמל נמסר לפתח תקוואי: חברת החשמל אינה צד בהחלטה אלא גוף ביצוע. בחברת החשמל התקבלה הנחיית הועדה המקומית לתכנון לנתק את אספקת החשמל בדירות אלו בעיר, עקב חריגות בניה וזאת לפי סמכותה בסעיף 157 א’ לחוק התכנון והבניה.

לחברת החשמל אין שיקול דעת באשר ליישום  והיא  מחויבת בהתאם לחוק לפעול על פי הנחיית הצווים.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
איציק
7 years ago

רק רמי גרינברג יעיף את מבקשי המקלט מכאן.

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

1
0
Would love your thoughts, please comment.x