צפו: שומרים על פתח תקווה נקייה – המיזם המיוחד של גן דובדבן

מזה מספר שבועות מתקיים בגן דובדבן בשכונת אם המושבות (מעיין החינוך התורני), מיזם חשוב המוקיר טובה לעובדי התברואה ומעודד שמירה על ניקיונה של העיר בשלל פעילויות מרתקות. איך כל זה קשור לוויסות רגשות? הפרטים בפנים.

על אף החשיבות הגדולה בעבודתם המסורה של עובדי התברואה בעיר, ניכר כי ההערכה מצד התושבים אינה תמיד בהתאם. בגני המעיין שמים דגש על עזרה לזולת והכרת הטוב לכלל האוכלוסייה, ביניהם זקנים, חיילים ועוד קהלים רבים נוספים. לכן, בגן דובדבן אשר באם המושבות השייך לרשת מעיין החינוך התורני, הרימו את הכפפה גם במישור זה ופתחו במיזם שיסביר לילדים את מידת החשיבות בניקיון העיר ובהוקרה ראויה לעובדי התברואה.

במסגרת הפעילות מספר נציגים מאגף התברואה ומחלקת המיחזור הגיעו לגן. הילדים ערכו היכרות עם העובדים וקיבלו ידע מקיף בתחום הניקיון והמיחזור. כמו כן הילדים אירחו בגן חמישה פועלים, הכינו עבורם ארוחת בוקר מפנקת והביאו להם מפיצי ריח נעימים כדי להקל עליהם בעבודתם. הילדים גם חיברו תפילה מיוחדת שנאמרה במשך ששת השבועות בהם נערך המיזם, להצלחת הפועלים בעבודתם.

בנוסף, הילדים הפיקו בעצמם ספר המעביר מסר כיצד להסתכל בעין חיוביות ולכבד את אלה הדואגים לניקיונה של העיר. הילדים איירו, כתבו והציגו את הסיפור. לאחר מכן הספר הודפס וחולק לילדים. בחופשת החנוכה היה על הילדים ליצור סלוגנים יחד עם ההורים בנושא סביבה נקייה, כדי להגביר את המודעות בנושא הכה חשוב הזה. הסלוגנים המובחרים הודפסו והופצו ברחבי גני המעיין, במקומות מגוריהם של התלמידים ובגנים הממלכתיים.

הפרויקט התמקד בהיבט נוסף, נרחב יותר, שבו למדו הילדים כיצד לווסת את רגשותיהם בצורה הנכונה ולזרוק לפח המתאים את הרגשות השליליות…הילדים גם השתתפו בסרטון המציג את המסרים החשובים ומסכם את הפעילות המבורכת. בסוף הפרויקט, נפגשו הילדים עם ראש העיר פ”ת רמי גרינברג בלשכתו וסיפרו לו אודות המיזם והפעילויות המרתקות. ראש העיר הביע את התפעלותו הרבה מהפרוייקט המיוחד ומהערכים החשובים הנלמדים בגני מעיין החינוך בעיר.

בימים אלה נפתח הרישום ל 62 גני ילדים של מעיין החינוך התורני הפרוסים ברחבי העיר ומותאמים לכלל האוכלוסייה, מרכז מדעי ומרכז מוסיקלי לגיל הרך יחודיים ובלעדיים לילדי גני מעיין ועוד אין ספור יתרונות, חוויות ורגעים של נחת. לפרטים בנוגע לרישום היכנסו לאתר מעיין החינוך התורני.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x