ראש העיר איציק ברוורמן מבהיר: הסטטוס קוו בפ”ת ישמר, אין חילול שבת באגם העירוני

בעקבות הודעתו של אורי אהד, העומד בראש רשימת הביצועיסטים לפייה האגם האקולוגי יהיה סגור בשבת. הבהיר הערב (ה') ראש העיר, כי שוחח עם הרב הראשי בנושא והסטטוס קוו ישמר

הכל התחיל בראיון שהעניק השבוע יו”ר סיעת ש”ס בפ”ת, ומ”מ ראש העיר אוריאל בוסו ל’מקומון” ובו נדרש להתייחס לפעילות האגם האקולוגי החדש שנחנך לאחרונה בעיר. בוסו נשאל האם יפריע לו שהאגם יהיה פתוח בשבת והשיב “האדם המלאכותי לא יהיה פתוח בשבת. כי זה ההסכם וחלק מהתנאים.. צריך לשמור על הסטטוס קוו” בוסו כמובן לא התכוון לפתיחת הפארק והאגם, בדיוק כמו שכל הגינות בעיר פתוחות בשבת, אלא לפעילות בית קפה – מסחרי במקום, והשכרת סירות.

אלא שבעקבות הדברים יש מי שמיהר לקחת את דבריו של בוסו ולנסות להצית את נושא הסטטוס קוו, שנשמר במשך שנים בעיר. בהודעה ששיגר אהד נכתב “לא ייתכן כי אגם שנבנה לציבור הרחב ולפעילויות שונות, ייסגר דווקא בשבת, שזהו היום המתאים ביותר לפעילות משפחתית.

אנחנו מכבדים את כולם, אבל כאן אין מקום ל”מכבסת מילים”. סגירת הפארק בשבתות היא כפיה מהסוג שאסור לתת לה לעבור. לא יעלה על הדעת כי עונג שבת של 70% מהציבור ייפגע בשל כניעה קואליציונית.

אני קורא לכל המועמדים לראשות העיר, להצהיר באופן ברור כי האגם האקולוגי יפעל שבעה ימים בשבוע, בדיוק כמו שפועל פארק פרס בחולון. לציבור הרחב – החילוני והדתי – מגיע ליהנות ממה שהעיר מציעה”. כתב אהד.

כאמור, לא היו דברים מעולם, ולא הייתה שום כוונה לסגור את הפארק הגדול בשבתות, כפי שכל הגינות בעיר פתוחות לרווחת הציבור.

בעקבות הפצת השמועות, פרסם הערב איציק ברוורמן, ראש העיר פ”ת הודעת הבהרה כי הסטטוס קוו בפ”ת ישמר “בעקבות שמועות שונות שהופצו בימים האחרונים, הריני להבהיר כי שוחחתי כעת עם כבוד הרב הראשי לפ”ת הרב מיכה הלוי, ועל פי דברי הרב אין שום חילול שבת בפתיחת האגם העירוני החדש בשבת. ועל כן האגם והפארק הגדול ימשיכו להיות פתוחים בשבתות להנאת תושבי העיר כולם.”

״אני עומד על דברי״ אומר הרב בוסו בשיחה עם פתח תקוואי ״הסטטוס קוו ישמר. לא אסכים שיפעילו חנויות או סירות בשבת. אשמח שהציבור יבוא להנות ולטייל באגם כמו בכל הגינות ברחבי העיר, אבל בכבוד הדדי וללא חילולי שבת״ הוסיף הרב בוסו.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x