ראש העיר איציק ברוורמן מחבק את ש”ס: אליהו גינת הופקד על בניית התחנה המרכזית החדשה

הנציג השס"י שינהל פרויקט של מאות מיליונים: ראש עיריית פ"ת עו"ד איציק ברוורמן ביקש מנציג ש"ס הרב אליהו גינת ליטול לידיו את ניהול פרויקט התחנה המרכזית החדשה, הנחשב למיזם בהיקף יוצא דופן ולפרויקט הדגל של ברוורמן: "בכישרונך להביא את הנושא לידי גמר מהיר ומוצלח" גינת: "נענה לאתגר, הפרויקט יקודם בלוח זמנים ממוקד ויעיל תוך תיאום בין כלל הגופים הרבים הנדרשים להצלחת המיזם, אשר עתיד להוות מודל לחיקוי לערים אחרות"

מינוי משמעותי והבעת אמון לא שגרתית בפתח תקווה: יו”ר מבנים במינהל ההנדסה, הרב אליהו גינת, מונה על ידי ראש העיר עו”ד איציק ברוורמן לרכז את הטיפול בבניית התחנה המרכזית החדשה בפתח תקווה, הנחשבת למיזם בסדר גודל מרשים ולחוד החנית של יעדי העירייה לשנים הקרובות. גורמים בעיריית פתח תקווה נמנעו מפרשנות פוליטית למינוי ומשמעותו לגבי הקשר המתהדק בין ש”ס העירונית לברוורמן, והעדיפו לציין כי הבחירה בגינת נעשתה לאחר הצלחות רבות שהוביל בעיר, כמו הסדרת השוק העירוני לאחר בעיות אין ספור במשך 30 שנה, שיפוץ השוק ובניית תשתיות, מיצוב מקפ”ת וחתימה על הסכם קיבוצי היסטורי, הקמת פרויקט לקט שבת ופרויקטים מורכבים נוספים שהושלמו בהצלחה רבה.

התחנה המרכזית החדשה הינה פרויקט הדגל של העיר, ובחירתו של הרב גינת לקידום הפרויקט מלמדת על האמון הרב שרוחש לו ראש העיר ועל הערכה גדולה ליכולותיו המקצועיות. הפרויקט הגרנדיוזי מתוכנן במטרה שיהווה מרכז תחבורתי המאגד לתוכו את קווי האוטובוס העירוניים והבין עירוניים ויכלול טרמינל מודרני אשר תוכנן תוך שימת דגש על התמצאות קלה בתחנה ושמירה על טווחי הליכה קצרים של הנוסעים העוברים מאמצעי תחבורה אחד למשנהו. בתחנה אף יעבור הקו האדום של הרכבת הקלה וכן חניון חנה וסע של כ- 700 מקומות חניה.

בנוסף, התחנה תכלול גם שטחי מסחר בהיקף של כ- 7,000 מ”ר ומגדל משרדים בן כ- 12,000 מ”ר אשר יאוכלס בחלקו הגדול על ידי משרדי העיריה ויאפשר מתן שירות לתושב במתקן איכותי ובעל הנגישות הגבוה ביותר. סה”כ היקף הבניה המתוכנן הוא כ- 56 אלף מ”ר. לקראת ההתכנסות לסיום התכנון וההערכות לעליה לקרקע, הצפי הוא כי העבודות להקמת התחנה שיערכו כארבע שנים. ההיקף הכספי המיועד נע בין כרבע מיליארד שקלים ל -350 מיליון ₪, אשר ימומנו דרך תקציבי עירייה ומשרדי ממשלה שונים וגיוס כספים במערכת הפיננסית.

גינת, מס’ 2 ברשימת ש”ס בעיר ודמות הנחשבת כחוליה המקשרת בין הסיעות החרדיות במועצה, נהנה בעירייה ובקרבת ראש העיר מתדמית ה’בולדוזר’ האזורי והאיש המתאים למשימות עירוניות סבוכות. רק לאחרונה, בתפקידו כראש אגף מבנים במנהל הנדסה בו אחראי גינת אחראי על המיזמים והמבנים שנבנו לאחרונה בעיר בהיקף ענק, הוא הציג עלייה מרשימה של 300 אחוז לעומת שנים עברו.

במכתב ששיגר ראש העיר ברוורמן לגינת, כתב: “בימים אלו אנחנו שוקדים על הקמת תחנה מרכזית חדשה לעיר המתאימה למאה ה-21, אשר לאור חשיבותה והיקפה היא פרויקט דגל של העיר פתח תקווה… הנני לבקשך לרכז בידך את הטיפול בפרויקט התחנה מול כל הגורמים לקבלת כל האישורים ובכישרונך להביא את הנושא לידי גמר מהיר ומוצלח”.

הרב אליהו גינת מסר: “לנוכח חשיבות המיזם לכלל התושבים הממתינים לביצועו המהיר, החלטתי להיענות לאתגר וקיבלתי את בקשתו של ראש העיר. עם כניסתי לנושא כאחראי מיוחד מטעם רה”ע אני מקיים בימים אלו סבב פגישות ומגעים עם כלל הגורמים הרלוונטיים ע”מ לקדם את הטיפול בנושא במהירות האפשרית ולהוציאו לפועל בצורה הטובה ביותר. בכוונתי להכניס את כלל ההיבטים והגורמים הדרושים ללוח זמנים ממוקד ומשולב בין כל היעדים הנדרשים על מנת להשלים בהקדם את בניית התחנה החדישה אשר תהווה מודל לחיקוי, תשדרג את מערך התחבורה הציבורית בעיר, תהווה מנוף לפיתוח ולשגשוג מרכז העיר הוותיק ותסייע לבעלי העסקים באזור”.

על פי היעד השאפתני, התחנה המרכזית החדשה תהווה בשנים הקרובות את חוד החנית של הגשמת התב”ע החדשה של העיר, ובראש ובראשונה החייאת מרכז המושבה הוותיק, שיהפוך ממיושן ומזדקן למרכז תוסס ומודרני של עיר מטרופולין גדולה שתגיע במהלך העשור הקרוב ל- 300 אלף תושבים ותהווה אבן שואבת לאוכלוסיות חזקות, לעסקים, זאת בד בבד עם התחדשות עירונית כוללת והזרמת דם חדש לשכונות הוותיקות במרכז העיר שיחדש את פניו ללא היכר. בעירייה מתכננים כי פתח תקוה, כנקודת הקצה של הרכבת הקלה, ובעקבות מיקומה בין לב גוש-דן לבין צירי התחבורה והרכבת החשובים של המדינה, תהווה מנוף להתחדשות העירונית למרכז תחבורתי מהמעלה הראשונה לנכנסים לגוש דן וממנו החוצה.

הדמיה, התחנה המרכזית החדשה

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
איציק
6 years ago

הרב גינת האיש הנכון במקום הנכון!!!

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

1
0
Would love your thoughts, please comment.x