ראש העיר ברוורמן ל’פתח תקוואי’: קשוב לצורך לעשות שינוי מערכתי בארנונה

ועדת הפנים הייתה אמורה לדון היום (ב') בנושא שיטת חישוב אחידה לארנונה ברשויות המקומיות, אבל נציגי האוצר והשלטון המקומי לא הגיעו. ראש העיר ברוורמן שהגיע לדיון בראיון ל'פתח תקוואי': "זה עוד ביטוי לזלזול שהרבה פעמים משרדי ממשלה נוהגים בנושאים הקשורים לרשויות המקומיות"

ועדת הפנים של הכנסת התכנסה היום לדיון מיוחד בנושא שיטת חישוב אחידה לארנונה ברשויות המקומיות. אולם הוועדה היה מלא ואליו הגיעו נציגי הרשויות המקומיות בהם גם ראש העיר פתח תקווה איציק ברוורמן, אלא שכעבור מספר דקות החליט היו”ר ח”כ דוד אמסלם לנעול את הדיון כי נציגי האוצר והשלטון המקומי במשרד הפנים לא הגיעו. “זו חוצפה ועזות מצח שאין כאן אף נציג ממשרד האוצר ומנהל המינהל לשלטון המקומי במשרד הפנים, עימו תואם הדיון שלא הגיע. מדובר כאן בנושא חשוב ורגיש שלדעתי מיליוני תושבים ברחבי המדינה משלמים מס שאין בו סדר ואחידות” אמר ח”כ דוד אמסלם.

ראש העיר פתח תקווה איציק ברוורמן שהגיע מפתח תקווה לדיון ונאלץ לשוב על עקבותיו אומר בראיון ל’פתח תקוואי’: אני מבין את יושב ראש הועדה שנעל את הדיון כי נציגי משרד האוצר והפנים לא הגיעו. מדובר בדיון מאוד חשוב וזה עוד ביטוי לזלזול שהרבה פעמים משרדי ממשלה נוהגים בנושאים הקשורים לרשויות המקומיות. זה נושא קריטי מבחינתנו וכנראה להם פחות חשוב. הרבה פעמים מתקבלות החלטות מבלי לדעת את המצב בשטח. אני מניח שאי הגעתם היא מהגישה הזאת.”

בנוגע לנושא עצמו של שיטת חישוב אחידה לארנונה בישראל אמר ברוורמן ל’פתח תקוואי’ כי הוא שותף לדעה שצריך לעשות שינוי מערכתי המתחלק לשני תחומים. האחד קביעת שיטת מדידה אחידה, והשני קביעת ארנונה אחידה בכל הארץ לפי הגדרת אזור המגורים בהתאם לסל השירותים שכל אזור יקבל

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
חיים
8 years ago

לא הבנתי, ברוורמן בעד להעלות את הארנונה או לא? בעד חישוב מטרים מחדש או לא?
דבר ביזנס!

מה לא מובן?
8 years ago

לחשבן מחדש, אצל חלק זה יירד וחלק יעלה. הכל בגלל שיטת החישוב העגול..

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

2
0
Would love your thoughts, please comment.x