צילום: לשכת דובר העירייה

ראש העיר ונציגי מפעל הפיס חנכו ספרייה עירונית חדשה בפתח תקווה

ביום ראשון התקיים טקס חנוכת הספרייה העירונית החדשה "ספריית המנגינות" ברחוב מבצע דקל 3 , בשכונת נווה גן בפתח תקווה. טקס החנוכה התקיים במעמד ראש העיר, רמי גרינברג,  ובהשתתפות מנהל מחלקת מבני תרבות וסביבה באגף ההקצאות במפעל הפיס, אבי דבי.

מבנה הספרייה המרכזית הוקם הודות לסיוע בעלויות ההקמה וההצטיידות שניתנו על ידי מפעל הפיס בסכום כולל של למעלה מחמישה וחצי מיליון שקלים והוא נועד לשמש את תושבי האזור ולהעניק לקהילה מגוון שירותים ובהם: השאלת ספרים, האזנה ולימוד מתוך ספרים ,עיתונים וכתבי עת, תקליטורים, וידאו , מולטימדיה מהארץ ומהעולם ועוד.

מבנה הספרייה משתרע על שטח של 735 מטר וכולל בתוכו גם אולם התכנסות לטובת הרצאות. תכנון המבנה התבצע תוך התחשבות בצרכים המתפתחים בתחום אחסון והפצת תרבות וידע והשינויים המתמידים בדפוסי הצריכה ותרבות הפנאי , תוך שילוב אלמנטים המשמרים מאפיינים של ספריה מסורתית.

הספרייה החדשה נבנתה מתחת למרכז הפיס לגיל הרך שגם הוא הוקם במימון מפעל הפיס ונועד לשרת את הקהילה בתחום ההתפתחותי, בתחום האיתור והמניעה, בתחום ההעשרה ובתחום הטיפול הרגשי והטיפולבמשפחה.

יש לציין, כי בימים אלה ממש מגיע לקו הסיום פרויקט הקמת מתחם מעונות יום בשכונת נווה גן. הפרויקט הוקם הודות לסיוע של כ-3 מיליון ש”ח שניתן על ידי מפעל הפיס. בנוסף, מתקדמים הליכי ההקמה של פארק נווה גן בשכונה שגם הוא נבנה הודות לסיוע של מפעל הפיס שנאמד בכ-6.9 מיליון ₪.

ראש העיר רמי גרינברג הודה למפעל הפיס, לאגף הספריות ולכל השותפים ואמר “ספריית המנגינות תביא רוח רעננה לשכונה ותשרת את תושבי שכונות נווה גן, ורבר והסביבה. הספרייה תספק לציבור הקוראים שירות איכותי ושפע של ספרים בספרייה עשירה, מרווחת ומודרנית. זהו כבוד גדול עבורנו להקדיש את הספרייה ליוצר ולמלחין נחום היימן, שיצירותיו מלוות אותנו בהנאה רבה לאורך עשרות שנים ואנחנו מודים לסי היימן ולמשפחה על שיתוף הפעולה”.

מנהל מחלקת מבני תרבות וסביבה באגף ההקצאות במפעל הפיס, אבי דבי, אמר באירוע: “מפעל הפיס ימשיך להשקיע משאבים רבים בפיתוחה של העיר פתח תקוה גם בשנים הבאות”.

צילום: איקי מימון
בתמונה: מימין, אבי דבי מנהל מחלקת מבני תרבות וסביבה, רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה, סי היימן וצבי בליץ
ספריית מנגינות. צילום: לשכת דובר העירייה
0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x