ראש העיר חתם על אמנת “קחו אתכם את הזבל”

ביום חמישי ה-18.2 חתם ראש העיר רמי גרינברג על אמנת "קחו אתכם את הזבל", מיזם שהוקם ע"י פרופ' מיכל ציון ראשת המרכז להוראת המדעים באוניברסיטת בר-אילן

מטרת המיזם היא לפתח אחריות אישית של כלל האזרחים למניעת השלכת פסולת ושמירת הסביבה במרחבים הציבוריים, באמצעות חינוך, הסברה ואכיפה, כל זאת כדי שכלל האזרחים יכירו בשטחים הציבוריים כמשאב לאומי, שיש לשמור עליו ולטפח אותו.

את המיזם מקדם בעיר האגף לאיכות הסביבה, מנהל שפ”ע, בעידודו של ראש העירייה, אשר מבקש לעודד ביתר שאת את השמירה על הסביבה, מתוך דאגה לקיימות לטובת הדורות הבאים.

ראש העיר רמי גרינברג  “המיזם מעודד פיתוח עשייה עם דגש על אחריות אישית של כל אחת ואחד. להבדיל ממבצעי ניקיון בהם מתנדבים ניקו אחרי מלכלכים אחרים, יש במיזם הזה צעדים אופרטיביים בתחומי החינוך, ההסברה והאכיפה. במסגרת הצעדים המתוכננים, עיריית פתח תקוה תקיים פעילויות הסברה  וחינוך מול כל שכבות הגיל ובכל אמצעי המדיה העומדים לרשותה, תעמיק את האכיפה הנוגעת לשמירה על ניקיון הסביבה, תיידע את הציבור בדבר פעילויות האכיפה ותגביר אותה”.

מ”מ ראש העיר וראש מנהל שפ”ע צדוק בן משה הוסיף כי “ניקיון העיר הוא אחד הנושאים החשובים שאנו עוסקים בו ברמה היומיומית. נמשיך לפעול נגד מפירי החוק הפוגעים בסביבה ובכך למעשה פוגעים בכל אחד ואחת מאיתנו”.

פרופ’ מיכל ציון, יו”ר ‘קחו איתכם את הזבל’: “אני מודה לרה”ע רמי גרינברג על החתימה על האמנה של ‘קחו איתכם את הזבל’. ישראל טובעת בזבל ולא יכולתי לעמוד מהצד. הבנתי שחייבים לפעול אחרת. מה שהיה עד עכשיו לא הצליח, ומצב הזבל במרחב הציבורי הגיע לממדים איומים. החלטתי להקים את המיזם “קחו איתכם את הזבל”, שאומר כי רק אחריות אישית של כל התושבים לא ללכלך ולא להשאיר זבל ברשות הרבים תשנה מציאות במדינת ישראל. לרשויות המקומיות תפקיד מפתח בשינוי המציאות הזו בישראל בהיבטים של הסברה אכיפה מסיבית וחינוך. עיריית פתח תקוה עשתה מהפך מקצה לקצה בתחום איכות הסביבה והיא אחת הערים המובילות בנושא בישראל. אין לי ספק כי עיריית פתח תקוה לא רק תחתום על האמנה אלא גם תהיה המנהיגה והדוגמא האישית לכל ראשי הרשויות בישראל איך מטמיעים את רוח המיזם כחלק משגרת החיים בעיר”.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x