צילום: נת"ע

ראש העיר פנה לשרת התחבורה בבקשה לבחון שוב את הארכת קווי המתע”ן בפתח תקווה

בהמשך להפעלת הדנקל (הקו האדום) ועם השלמת עדכון תכנית האב לתחבורה של העיר פתח תקווה לשנת 2040 , פנה אמש ראש העיר רמי גרינברג לשרת התחבורה מירי רגב, בבקשה ליישם את המוצע בתוכנית האב לתחבורה של העיר פתח תקווה, בכלל זאת, לקדם תכנון וביצוע הארכת שני קווי המתע"ן, הקו האדום (הדנקל) שבימים אלה החל לפעול והקו הסגול.

ראש העיר הדגיש במכתבו כי הארכת קווים זו תשפר את הנגישות והחיבור דרך השכונות לרבות משכונת אם המושבות למרכזי התעסוקה ומרכז העיר ואף תחסוך החלפת אמצעי תחבורה ציבורית לצורך הגעה ליעדים השונים. בנוסף, הארכת הקווים תשפר את החיבור לאזור התעסוקה ירקון (סגולה) אשר צפוי לגדול משמעותית ולשנות פניו ואף סמוך למתחם התחזוקה והתפעול העתידי של המטרו המתוכנן (הדיפו).

ראש העיר רמי גרינברג “לאחר עדכון תכנית האב לתחבורה 2040 לעיר פתח תקווה ולאחר שפניות קודמות שלנו לא נענו בחיוב, החלטתי לפנות לגב’ מירי רגב שרת התחבורה ולבקש כי תבחן שוב את הנושא תוך בחינת החלופות שהצענו. אני מאמין כי הארכת הקווים תתרום רבות לפיתוח העיר פתח תקווה ותביא לשימור ולשיפור רמת השירות התחבורתית של המבקרים בעיר והמתגוררים בה”.

במכתב שנשלח אמש, הסביר ראש העיר גרינברג: “הקו האדום אשר מקודם בימים אלה (וגם במקביל מוארך לעיר ראשון לציון) מסיים את מסלולו בתחנת הרכבת / דיפו קריית אריה. במסגרת בדיקתנו לעדכון הקו נבחנה הארכתו לאזור תעסוקה סגולה (אשר בעקבות תוכנית המקודמת כיום צפוי לגדול משמעותית וגם להיות סמוך לדיפו של המטרו המתוכנן) ו/או למרכז העיר דרך שכונות אם המושבות אשר הינן שכונות בעלות צפיפות בינוי גבוהה מאוד ובהן לא צפוי לעבור קו רק”ל מה שיחייב את תושבי השכונות לבצע החלפות לצורך הגעה ליעדים השונים. במקביל נבחנה הארכת ציר המתע”ן הסגול מתוכנית האב לתחבורה של העיר לאותן יעדים. מהבחינה המעמיקה עולה כי ישנן שתי חלופות רלוונטיות.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x