(ראש העיר פ"ת, רמי גרינברג)

ראש העיר פ”ת, רמי גרינברג לראשי הרשויות: “חבקו את בני העדה האתיופית ואפשרו להם למחות”

ראש עיריית פתח תקוה בקריאה לראשי הרשויות בישראל: "חבקו את בני העדה האתיופית ואפשרו להם למחות לצד הסדרת המחאות ועזרה במתן מקום מסודר ומעטפת כדי שמחאות אלו יהיו לגיטימיות, על פי החוק וללא הפרעה משמעותית לאורח החיים התקין"

רמי גרינברג ראש עריית פתח תקוה שיגר מכתב לראשי הרשויות בישראל, דרך מרכז השלטון המקומי, ובו הוא מבקש מחבריו ראשי הרשויות, לחבק את מחאות העדה האתיופית לצד הסדרת המחאות.

הרקע לדבריו מגיע בעקבות ליל אמש, בו התקיימה הפגנה סוערת בצומת סירקין בפתח תקווה של בני העדה האתיופית על הריגתו של סלומון טקה בידי שוטר. ההפגנה נמשכה שעות ארוכות אל תוך שעות הלילה, כשהמפגינים מבעירים צמיגים וחוסמים צירים מרכזיים.

כשההפגנה נמשכה לאחר חצות הלילה, עלה חשש בקרב הנהלת עיריית פתח תקווה כי העיר תתקשה לתפקד בבוקר שאחרי, לאחר שצירי הכבישים לא פונו וצמיגים המשיכו להישרף כמו גם חפצים שונים שעמדו במרכז הצירים במקביל להפגנה שנמשכה.

ראש עיריית פתח תקווה מר רמי גרינברג, ירד אל השטח ופגש את המפגינים, ולאחר דקות ארוכות של הידברות, כשראש העיר מביע הזדהות עמוקה עם כאבם על הריגתו של הצעיר, החלו המפגינים להתפנות.

על כן, קורא היום (ג’) ראש העיר גרינברג לחבריו ראשי הרשויות “לחבק את בני העדה האתיופית ולאפשר להם למחות לצד הסדרת המחאות ועזרה במתן מקום מסודר ומעטפת כדי שמחאות אלו יהיו לגיטימיות, על פי החוק וללא הפרעה משמעותית לאורח החיים התקין”.

עוד כותב גרינברג במכתבו “זהו צו השעה, אסור לנו לברוח מאחריות ואנחנו כאן למען תושבנו. אני פועל כך ומבקש מכם לפעול יחד איתי באותו אופן”.

בנוסף, נציין כי גרינברג אמש, לאחר סיום המחאה, הזעיק את מכבי האש, והצטרף לצוותי הניקיון העירוני ויחד איתם החל לפנות את ערימות הזבל והחפצים שנערמו על הכבישים. כל זאת כדי שתושבי העיר יוכלו לפתוח את היום החדש בצורה נעימה ובחופשיות.

תיעוד: מחאת יוצאי אתיופיה בפ"ת על הריגתו של הצעיר סלמון טקה

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x