מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

רדיאטורים מומלצים לחורף 2024

תמונה: freepik

הערכות נכונה מתחילה הרבה לפני העונה הקרה, לכן אנו נציג בפניכם כבר עכשיו, במאמר זה, את כל מה שכדאי לדעת כשבוחרים רדיאטור חדש לבית – החל מסוגי רדיאטורים ועד טיפים לבחירה מנצחת של מוצר מדויק עבורכם.

סוגי רדיאטורים

ישנם מספר סוגים מרכזיים של רדיאטורים שנהוג להבחין ביניהם על פי תצורת ההפעלה שלהם. המוכר ביותר הוא ראדיאטור שמן.

אלו הם רדיאטורים הידועים בגודל והמשקל המשמעותיים שלהם, כך שאמנם קהל הנייד אותם מחדר לחדר במהירות, אבל היציבות שהם מקבלים בזכות מאפיינים אלו משפרת את בטיחות השימוש בהם. מה גם, שהיום רוב רובם מחוברים אל גלגלים המסייעים להסיע אותם ממקום למקום בקלות.

בניגוד למכשירים חימום המעוגנים לקיר כבר משלב בניית הבית, רדיאטור חשמלי דורש הרבה פחות מקובעות כיוון שהתשתית היחידה שהוא זקוק לה הוא שקע חשמל. כך ניתן להזיז אותו בקלות מחדר לחדר ולחבר או לנתק אותו בפשטות. רדיאטור חשמלי הוא מכשיר חימום לבית אידיאלי לאלו מכם ששוכרים את הנכס ולא יכולים להתקין בו מכשירי קבע כמו רדיאטור קיר.

ייתכן שנתקלתם בכינוי השגור של הרדיאטור שכולנו מכירים – רדיאטור צלעות. הוא נקרא כך על שם צלעות הקירור שעוטפות אותו ומסייעות לפזר את החום בצורה יעילה. ככל שיקיף את גוף החימום מספר גבוה יותר של צלעות קירור, פיזור החום שלו יהיה משמעותי יותר. לכן, ניתן למצוא היום מגוון רחב של דגמים בעלי מספר צלעות משתנה. זהו גם אחד מהמאפיינים שעוזרים להתאים רדיאטורים אל החדרים אליהם הם מיועדים.

תמונה: freepik

למה כדאי לשים לב כשבוחרים רדיאטור חימום?

כמו כל מכשיר חשמלי, יש עקרונות ומאפיינים שעל פיהם מומלץ לבחור רדיאטור חימום. אלו מתחלקים למאפיינים של המכשיר, עקרון הפעולה שלו והספקים, כמו גם לסביבה אליו הוא מיועד (גודל החדר, מנגנוני בטיחות הכרחיים, וכדומה). להלן מספר נושאים מרכזיים שכדאי להתייחס אליהם בבחירה של רדיאטור חדש:

  1. טווח טמפרטורות ועוצמה מקסימלית

לפני כל שימוש או יתרון אחר, תפקידו של הרדיאטור הוא לחמם את החלל. עוצמתו המרבית של רדיאטור מסומנת בוואט, והיא מייצגת את הכוח שנוזל החימום יכול לספוג בטרם יישרף. לכן, ככל שהספק המנוע יהיה גבוה יותר, תדעו שעוצמת החימום המרבית גבוהה יותר.

  1. החלל המיועד לחימום

טווח החימום של כל רדיאטור משתנה מדגם לדגם וחשוב להתייחס לנתון הזה בהלימה לגודל החדר שתרצו לחמם. חדר גדול או עם תקרות גבוהות במיוחד ידרוש רדיאטור עם טווח חימום רחב יותר, מאשר חדר קטן שלו יספיק דגם קטן.

  1. זמן החימום

כולנו היינו רוצים רדיאטור שבלחיצה אחת מחמם מיד את כל הבית, אך עדיין לא קיים כזה בשוק. בינתיים, נוכל להשפיע על הזמן שייקח למכשיר לחמם את החלל, על ידי בחירה במספר הצלעות שעליו.

  1. אחריות יצרן

כמו תמיד, נבקש מכם להיות זהירים בבחירה, ולרכוש רק מוצרים המגיעים עם אחריות של היצרן. כך תרוויחו ראש שקט ומוקד פנייה אמין לכל מקרה שלא יהיה.

  1. פשטות ונוחות

לא מדובר על בסמארטפון שמוכרח להתאים מבחינה אינטואיטיבית למשתמש, אבל כן יש יתרון גדול בבחירה של רדיאטור נוח וקל לשימוש.

  1. מעבר בין דרגות חום

רוב המכשירים מגיעים עם מספר דרגות חום שניתן להעביר ביניהן בהתאם לצורך. רדיאטורים שיש להם מנעד רחב יותר של דרגות חום, יאפשרו לכם לשלוט באופן מדויק יותר על הטמפרטורה בחדר, וכך גם לחסוך בצריכת החשמל כיוון שהמכשיר לא יעבוד חזק יותר ממה שאתם באמת צריכים.

מנגנונים ששווה להכיר לפני שקונים רדיאטורים לחורף

מלבד הפעילות הבסיסית שמבצע הרדיאטור – חימום הבית, יש עוד כמה מנגנונים ששווה להכיר כרוצים לבחור רדיאטור לבית:

  • שליטה מרחוק על הטמפרטורה – כמו כל מכשיר חשמלי שאנחנו אוהבים לשלוט עליו מרחוק בלי לקום מהספה, כך ניתן לבחור גם רדיאטורים שמופעלים על ידי שלט רחוק או חיבור אלחוטי לנייד.
  • התאמה אישית אליכם – כיום קיימים בשוק רדיאטורים חכמים שלומדים את העדפות המשתמשים או כאלו שניתן להכניס אליהן הגדרות מותאמות אישית לזמני חימום, עוצמת חימום וכדומה. טיימר למשל יכול להיות תוספת מצוינת לרדיאטור שאתם רוצים לקבוע מראש או מרחוק מתי יתחיל לעבוד ומתי יפסיק.
  • מפסק בטיחות אוטומטי או חיישני בטיחות – מרבית המכשירים כיום מגיעים עם סוג מסוים של מנגנון בטיחות. אחד מהם הוא מפסק אוטומטי שעוצר את פעילות המכשיר (מכבה אותו) כשהוא מזהה סכנה או נפילה של המכשיר. בדגמים אחרים ישנם גם חיישני בטיחות שעוקבים אחר הטמפרטורה של השמן ומפסיקים את פעילות החימום אם הוא קרוב לטמפרטורת שריפה.
  • מנגנון למניעת קפאון של השמן –עבור ימים קרים במיוחד או אזורים הידועים בטמפרטורת חדר נמוכה מאוד, תוכלו לבחור בדגם של רדיאטור שיודע לזהות את נקודת הקיפאון של השמן, ולשמור עליו בטמפרטורה הנכונה כדי שיישאר נוזלי ומוכן לשימוש.
  • מיכל לחות – כולנו אוהבים שחם ונעים לנו, אבל לא שהאוויר בחדר יבש ומעודד כאבי ראש ומחנק. לשם כך צירפו היצרנים אל דגמים מסוימים מיכל לחות, שלצד חימום האוויר, דואג גם להרוות אותו לתחושה אידיאלית.

סדרה מומלצת – רדיאטורים דלונגי (Delongi)

אחרי שעברנו על כל הקריטריונים לבחירה ורכישה של רדיאטור מומלץ, בחרנו להציג בפניכם את סיכומי התחקיר שערכנו באמצעות ביקורות הגולשים של אתר ‘זאפ’. באתר מועלות באופן קבוע ביקורות רבות ומנומקות של לקוחות אמיתיים, ואחרי שקראנו את רוב התגובות בקטגוריית רדיאטורים, אנו יכולים לסכם שהסדרה המומלצת ביותר בישראל לקראת חורף 2024 היא של מותג מכשירי החשמל דלונגי.

על כל דגם של רדיאטור דלונגי (Delongi) שתבחרו, מוזכרים יתרונות משמעותיים כמו יעילות ונוחות בשימוש, חסכון בחשמל, פיזור חום מהיר ויציבות. נוסף על כך, רדיאטורים של המותג צוינו כבטיחותיים לילדים, מפיצים חום נעים ולא מייבש ומהווים תמורה הוגנת למחירם.

טיפ אחרון מאיתנו

אחרי שקראתם ובדקתם את כל הקריטריונים של המכשירים הקיימים היום בשוק, ערכו עוד בדיקה אחת אחרונה: בדקו שהעיצוב של המכשיר מתאים לחדר או לסלון שלכם. מכשירים כמו רדיאטורים הם כאלו שעתידים להישאר אתכם זמן ממושך, לכן מומלץ שיהיו נוחים לכם גם בעיניים.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x