רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בפתח תקווה ובסביבה

"רציתי לבדוק אם כדאי לי לפתוח עסק ורק אם אראה שמשתלם אזמין ספרים", טען בעל חנות הלבשה וצעצועים כשנמצא כי אינו מדווח על הכנסותיו

“אין לי תיק כי אני מסובך” טען בעל עסק למכירת ממתקים כשנמצא כי אינו מדווח על הכנסותיו כדין, טענה זו נשמעה במסגרת מבצע ביקורת שערכה רשות המסים בפתח תקווה ובסביבה ביום שישי האחרון. המבצע נוהל על ידי פקיד שומה פ”ת ובמהלכו נבדקו 194 עסקים ממגוון תחומים. מתוצאות הביקורת עלה כי 12% מכלל העסקים שנבדקו אינם מדווחים על הכנסותיהם כדין. 

בביקורת שנערכה במספרה נמצא כי בעלת המספרה לא רשמה את הכנסותיה במשך חודש ימים. בתגובה לממצאים טענה: “נגמרו לי הפנקסים והזמנתי פנקסים חדשים”. בתצפית על חנות להלבשה ולצעצועים, נצפו מכירות רבות בסך 1,190 ש”ח אשר לא נרשמו. הביקורת העלתה כי בעל העסק אינו מנהל ספרים כנדרש. “רציתי לבדוק אם כדאי לי לפתוח עסק ורק אם אראה שמשתלם אזמין ספרים”, כך ענה כשנשאל אודות התנהלותו. תצפית על חנות לתשמישי קדושה העלתה כי בעל העסק קיבל תשלום בסף 192 ₪ אך דיווח על 19 ₪ בלבד. כשנשאל על כך טען: “אין לי מה להגיד, טעיתי”, והדפיס את ההפרש.
 
“שכחתי בגלל הלחץ של יום שישי”, טענה בעלת חנות למכירת תכשיטים כשנמצא כי לא דיווחה על הכנסות מקניית לקוחה. בחנות תכשיטים אחרת ערכו המבקרים קניית ביקורת שלא נרשמה על ידי בעלת החנות. “לא מכרתי לכם דבר”, טענה בעלת העסק אך לאחר דין ודברים “נזכרה” והתנצלה. קניית ביקורת ותצפית בחנות לפיצוחים ולתבלינים העלו כי בעל העסק אינו מדווח על הכנסותיו כדין. כשהוצגו לו הממצאים טען: “אני רושם הכל בסוף היום”.
 
המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע”י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x