מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

שבר בכף היד

תמונה FREEPIK

שבר בשורש כף היד היא פציעה שכיחה בה נשברת העצם בשורש כף היד. פציעה זו יכולה להיגרם מנפילה הגורמת לטראומה חמורה לפרק כף היד. זה יכול לקרות גם בעבודה כשאתה עושה משימות חוזרות עם הידיים, כמו חפירה או חפירה. הדבר החשוב ביותר לעשות לאחר שיש לך שבר בשורש כף היד הוא לשמור אותו ללא תנועה ותחת עטיפה עד שתראה רופא. זה יעזור למנוע נזק וכאב נוספים בהמשך.

מה חשוב לדעת על שבר בכף היד?

שבר בשורש כף היד היא פציעה שכיחה המתרחשת בדרך כלל מנפילה או תאונה. זהו גם שבר העצם הנפוץ ביותר בגוף האדם. וכמו כן, שבר בשורש כף היד היא פציעה נפוצה שעלולה להוביל לבעיות ארוכות טווח עבור המטופל. חשוב להכיר את הסימנים והתסמינים של שבר בשורש כף היד על מנת למנוע סיבוכים.

תסמינים של שבר בשורש כף היד:

שבר בכף היד שמתבטא בשבר  ברדיוס הדיסטלי, באולנה או בשתי העצמות (הרדיוס הדיסטלי והאולנה ממוקמים בחלק החיצוני של האמה) עם קליק נשמע או מוחשי. כאבים במקום הפציעה. רגישות מעל מקום הפציעה. חוסר תחושה או תחושת עקצוץ באצבעות וביד. נפיחות בזרוע או, ביד ובאצבעות. קושי להזיז את האצבעות ללא כאב או תחושה שהן לא זזות כשהן אמורות לנוע (נקרא “שיתוק”).

חשוב לדעת עם מה אתה מתמודד לפני שתמשיך

שבר מתרחש כאשר עצם בשורש כף היד נשברת או נסדקת, בדרך כלל כתוצאה מפגיעה או נפילה על היד או הזרוע. שבר בשורש כף היד יכול להיות קשה לאבחון, שכן התסמינים עשויים שלא להיות ברורים כמו פציעות אחרות. שבר בשורש כף היד גורם לרוב לכאב, נפיחות וחבורות סביב אזור המפרק ולנוקשות ביד ובאצבעות. זה עלול גם לגרום לכאב כשאתה מזיז את האצבעות או האגודל, מה שמקשה על השימוש בידיים שלך לפעילויות כמו הקלדה על מקלדת או הרמת חפצים קטנים. שבר בשורש כף היד הוא שבר בשורש כף היד שנגרם עקב פציעה. זה יכול להיגרם מנפילה, מכה או סיבוב מפרק היד וזה יכול לקרות לכל אחד בכל גיל.

ומה ניתן לעשות בנידון?

שורש כף היד שבור עשוי להיות מטופל באמצעות ניתוח, אי מוביליזציה של היד או ללא טיפול כלל. אם הרופא או לחלופין המומחה כף יד שלך חושב שיש צורך בניתוח, הם עשויים להשתמש בסיכות או ברגים כדי להחזיק את העצמות יחד ולשמור אותן יציבות עד להחלמה. אפשרות שניה היא גבס, וטכנולוגיות אחרות. חשוב שתפנה לרופא מומחה בתחומו כדי לקבל את התשובות הנכונות ביותר עבור המקרה שלך.

מאמר נכתב בחסות קידום אתרים לרופאים

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x