מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

שיפור ביצועים וכושר מנהיגות במקום העבודה

Student preparing exam and learning lessons in college library

ההבדל בין ניהול טוב לניהול מצוין הוא כושר המנהיגות של המנהל (או של המנהלת, כמובן). למעשה, כל עובד, בכל הדרגים, יתרום לחברה הרבה יותר ככל שיפתח יכולות מנהיגות. כשמבינים את הכללים הבסיסיים הנ”ל, ברור לחלוטין למה כדאי לכל בעל או בעלת עסק להשקיע בטיפוח המנהיגות במקום העבודה. באופן דומה, כדאי לכל אדם להתפתח באופן אישי ולחזק יכולות השפעה והנעה שיסייעו לו להתקדם בקריירה. כדי לעזור לכם לפתח כושר מנהיגות ולשפר ביצועים, הכנו סקירה מפורטת של איכויות חיוניות לכל מנהיג.

לקיחת אחריות

המפתח העיקרי והקריטי למנהיגות אמיתית הוא לקיחת אחריות. פתגם ידוע טוען שלהצלחה אבות רבים ואילו הכישלון יתום – אבל מנהיגים מוצלחים מוכיחים שגם כשיש כישלון, ואפילו צורב, יש מי שלוקח עליו אחריות, הם עצמם. כשאדם לוקח אחריות אמיתית על כל בחירה ובחירה שלו, ועל ההשלכות של כל הבחירות, הוא יכול לבחון את ההחלטות שלו וכך להשתפר. בנוסף הוא מהווה השראה לעובדים שמתחתיו, לצידו ובעצם גם מעליו בהיררכיה של המקום העבודה – ותורם לשיפור הביצועים באופן כללי.

פידבקים מדויקים

מרכיב נוסף במנהיגות הוא היכולת להעניק פידבקים מדויקים. כל משוב יכול להיות חיובי, שלילי, גם וגם, ובעיקר ענייני וממוקד. אדם שמקבל פידבק כזה, כשברור לו שמדובר במשוב שנוצר ללא משוא פנים ומטעמי טובת העסק או הארגון, יוכל להפנים אותו ולמנף אותו לטובת תפקוד טוב יותר. שימו לב: מתן פידבקים ענייניים ומדויקים מצריך תרגול ותשומת לב לכל מילה, ובמקרים רבים עדיף שהפידבק יינתן בכתב.

שקיפות מרבית

מנהיג שלא חושש לקחת אחריות גם כשהדברים לא מסתדרים, ואמון על מתן פידבקים מדויקים, מקדם באופן טבעי שקיפות מרבית בארגון. חשוב לציין שלשקיפות יש גם מגבלות, בעיקר מתוך הצורך למנוע ממתחרים גישה למידע שעשוי לשרת אותם, אבל ביחס ללקוחות וכמובן לעובדים שקיפות היא איכות שמקדמת מאוד את הביצועים.

לאפשר התפתחות

בפוליטיקה קל מאוד להבחין בין מנהיג אמיתי למי שאינו כזה: מנהיגות אמיתית מאפשרת לאחרים לצמוח ולהתקדם. גם בחברה עסקית, ובעצם בכל ארגון, חשוב מאוד לעודד את העובדים לפתח עוד ועוד יכולות, ולהתפתח – גם אם בסופו של דבר הם יבחרו לעזוב למקום אחר (עד אז הם יתרמו לביצועי העסק במידה רבה מאוד).

איך לרכוש את הכישורים הנדרשים למנהיגות במקום העבודה?

דרך אחת היא לקרוא ספרים של מנהיגים מוצלחים שכבר הוכיחו את עצמם (בכל תחום: מנהיג הוא מנהיג, גם אם הוא מאמן כדורסל, פוליטיקאי, יזם היי-טק, איש צבא וכו’). עוד אופציה היא סדנאות העצמה שמקנות כלים ספציפיים ומאפשרות לתרגל ולשכלל יכולות רלוונטיות. אפשרות אחרת היא לעבור תהליך אימון אישי. דרך מעניינת לעשות זאת היא באמצעות לימודי קואצ’ינג מכללת יוזמות – קורס שכולל גם מעבר תהליך אימון אישי משדרג מאוד וגם מקנה יכולות קואצ’ינג שחיוניות לכל מנהיג.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x