כללית מציגה: שירות זיהוי קולי לבירור כשרות תרופות לפסח

רוצים לברר אם התרופה להורדת חום או נגד שיעול או כל תרופה שהתבקשתם ליטול בפסח כשרה? רוצים לדעת אם התרופה הקבועה שלכם כשרה לפסח? מתקשרים למוקד 2701* מציינים את שם התרופה ומקבלים מענה מידיי

כללית מפעילה שירות חדש לרגל חג הפסח, אשר יהיה זמין 24 שעות ביממה, ונגיש לכלל הציבור: שירות באמצעות מוקד טלפוני ממוחשב, המבוסס על זיהוי קולי. מתקשרים למוקד 2701* נוקבים בקול בשם התרופה עליה מבקשים לקבל את המידע, המערכת מזהה את שם התרופה ונותנת מענה – מאשרת כשרות לפסח או שוללת. מיום הפעלתו של המוקד לפני כשבוע רשמו כ- 14,000 פניות.

רשימת התרופות הכשרות לפסח מגובשת באמצעות וועדה משותפת לכל מערכות הכשרות בארץ בראשות הרבנים הראשיים לישראל ובניהולו של רב הכללית. הרוקח הראשי ורב הכללית פונים במכתב לכל יבואני ויצרני התרופות בארץ ומבקשים לקבל מידע על מרכיבי התרופות. המידע מתקבל מהיצרנים השונים ולאחר מכן המרכיבים נבדקים ומאומתים מול ספר “מדיק”, אינדקס התרופות והמוצרים הרפואיים הכולל את הרשומות של כל התרופות המורשות לשימוש בארץ על ידי משרד הבריאות. אט אט, בעבודת נמלים מורכבת של רוקחים, ביוכימאים ומומחים מהשורה הראשונה נוצרת רשימת התרופות הכשרות לפסח שאין בהם חשש לחמץ.

היה והתרופה אינה מופיעה ברשימה, חשוב לזכור כי על פי גדולי ישראל ופוסקי ההלכה כל תרופה שיש ליטול בשל מצב בריאותי שניתנה בהוראת הרופא – ואי נטילתה עלולה להחמיר את מצבו הבריאותי, חובה ליטול אותה. בכל שאלה בנושא וכן לגבי תרופה חליפית כשרה ונאותה ניתן להתייעץ עם הרופא המטפל.

רשימת התרופות הכשרות לפסח כולל מידע גם בנוגע לתחליפי חלב אם, מזון רפואי, תוספי תזונה וויטמינים המותרים לשימוש בפסח.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x