שכונת גני הדר פ”ת מבכה: איש החסד הר”ר מיכאל ליפסקי ז”ל

מאות אנשים ואישי ציבור ליוו למנוחת עולמים את העסקן הדגול הרב מיכאל ליפסקי ז"ל (60) שנפטר הערב (מוצ"ש) לאחר שנדבק בחיידק אלים.

הרב ליפסקי ז”ל נודע כאיש חסד גדול שתמך רבות באלמנות ויתומים, ובעיקר נודע במלחמתו למען קדושת השבת בחוצות העיר ואף נעצר בעבר כאשר הפגין יחד עם המרא דאתרא הגרב”ש סלומון זצוק”ל בהפגנות על קולנוע היכל. בנו שיבלח”ט הרב אפרים שיח׳ הזכיר זאת “יצאתי איתו להפגנה והייתי חוזר לבד כי אבא היה נעצר”.

הרב מיכאל ז”ל היה ממקימי ומייסדי קרית הבעש”ט בשכונת גני הדר, ומייסד וגבאי בית הכנסת “קהל חסידים” בשכונה, כן החזיק מהונו כולל אברכים, והיה איש חסד ותורה בכל רמ”ח אבריו.

הספידוהו הרבנים הגאונים: הרב יקותיאל פישל מוטצען מרא דאתרא דקהילת הבעש”ט, שאמר עליו שהיה “איש של הכלל. אך גם איש של כל פרט ופרט”. המרא דאתרא דקהילת גני הדר הרב שלמה גוטפריד הזכיר את החוסר הגדול של השכונה בלעדיו.

הספידוהו גם הרב גרינברגר רב קהילת ויזניץ. רבו וידידו הקרוב הרב יקותיאל רוזנבאום שליט”א רב קהילת “קהל חסידים” שאמר בבכי תמרורים “אתה היית למען הכלל. לחמת למען השמיטה. לחמת למען השבת. היית איש ענק ולוחם גדול, אך יחד עם זה עם לב חם ואיש חסד מיוחד”.

ביכה מרה את לכתו מחותנו המגיד מישרים הרב ברוך רוזנבלום שליט”א: צר לי עליך אחי. צר לי מאוד. נעמת לי מאוד. תחסר לי ידידי היקר. היית איש מיוחד. חיסרון עצום”.

בניו יבלחטו”א הרב אפרים , הרב מנחם, ושלומי שיח׳ עמדו על מעשי החסד העצומים שלו והדאגה שלו לכל מסכן ולכל נזקק “מיד כשהתעורר מההרדמה דבר ראשון ביקש לשאול איך מחלקים את הצדקה הקבועה. מה עם זה ומה עם זה והאם נתתם לזה “.

בהלוויה השתתף גם ידידו משכבר הימים ראש העיר איציק ברוורמן שאף ביקר אצלו בבית החולים ביום שישי האחרון בביקור פרידה אחרון.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x