הילדים צופים בסרט על מורשתו של מרן זצוק"ל

שלוש שנים בלי מרן הרב עובדיה זצוק”ל: בפ”ת מנציחים את זכרו

שלוש שנים להסתלקותו של מרן הגאון חכם עובדיה יוסף זצוק"ל, בעירנו פתח תקוה מציינים בימים האחרונים את זכרו ומשמרים את מורשתו, בבתי הספר ובבתי הכנסת התקיימו פעילויות מיוחדות הכל כדי לשמר את מורשתו החשובה של מרן.

(צילום: יעקב כהן)

שלוש שנים בלי מרן! אותו יום מר ונמהר ג’ במר חשוון זכור לכולנו. התפילות לרפואתו קרעו שערי שמים. הציבור בישראל והיהודים בעולם נתונים בשעות רבות של מתח שבסופן ניצחו ארלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. בבת אחת הבינו כולם שמה שהיה כבר לא יהיה. גם ברי הפלוגתא הבינו שאין לנו תמורתו. פנה הודו פנה הדרו. הדור הוא לא אותו דור מלמלו כולם.

מרן רבי עובדיה יוסף, בן 93 בפטירתו, השאיר אחריו ספרים לרוב, פסקי תשובות, חידושי תורה ועוד ועוד. אך בפי כולם טבוע המונח “מורשת מרן”. מורשת מרן, שתי מילים שמאגדות בתוכן עשרות שנים של עבודה סיזיפית, כיתות רגליים והתדפקות על פתח נדיבים והכל למען הקמת מוסדות ברוח ישראל סבא.

לא אחת התבטא מרן חכם עובדיה יוסף אודות חשיבות חינוך הדור החדש שהם הם העתיד של כולנו. “הם יקבעו אלו פנים יהיו למדינה” אמר בקולו החלש והגבוה כאחד אותו קול שכולנו מתגעגעים אליו.. ואכן על זה הקדיש את רוב פעילותו הציבורית/פוליטית.

בימים אלה מציינים שלוש שנים לאחר הסתלקותו נדמה כי הדור הזה קם ואומר את דברו. “כבר לא מדברים על אפליה”, אומר לנו משה, תושב פ”ת ותלמיד ותיק של מרן, “היום השפה היא של עליונות והכרה בתרומה הגדולה שהביאה איתה מורשת יהדות ספרד לעולם”.

גם לאחר פטירתו אותם המוסדות שהקים וטיפח ממשיכים בפעילותם ברוח מרן, בימים אלה מציינים את יום פטירתו בשלל מגוון של פעילויות וטכסים. “היות ולא יצאה הוראה מסודרת מראשי התנועה על טכס מסוים שנדרשים לעשות בתלמוד תורה, החלטנו לומר פרקי תהילים בשעה מסוימת כל התלמידים ביחד” אומר לנו רכז חברתי בת”ת בעיר.

אכן, הוראה מסודרת אולי לא יצאה אך במוסדות בעיר פ”ת המזוהים עם מורשת מרן שקדו, כל אחד בדרכו, על תוכנית לימוד מיוחדת ליום הזה.

בתת נטיעים שבפ”ת שקדו התלמידים על מבצע במהלכו התלמידים למד מחוץ לשעות הלימודים לע”נ מרן ותוגמלו ע”י צוות המחנכים וההנהלה. בהודעה שקיבלו הילדים נמסר כי “בכל כיתה ילמדו התלמידים מהנהגותיו הטהורות, מעמלו ושקידתו בתורה, מיראתו הקודמת לחכמתו, וכל זה על מנת  שיצמחו מאיתנו גדולי הדור הבא”.

בקריית הרב סלומון הפיקו תכנית מיוחדת שהתקיימה אמש (מוצ”ש) במהלכה התאספו כל ילדי “חבורת התהילים” שבשכונה וכן ילדים שאינם משתתפים באופן קבוע בסדר הלימוד. במהלך הערב שמעו הילדים הרצאה מפי הרב יונתן פלאח אודות מורשת מרן, חייו ופועליו. במהלך ההרצאה נשאלו הילדים שאלות אודות מורשת מרן והתבקשו להאזין היטב לסרט שיוקרן מיד לא”מ ולענות על השאלות כפי שהתבררו בסרט שהוקרן. כמו”כ חולקו פרסים ע”י יו”ר ועד השכונה הרב משה צלח. בערב נטלו חלק כ100 ילדים.

הילדים צופים בסרט על מרן
הילדים צופים בסרט על מורשתו של מרן הרב עובדיה זצוק”ל

גם ב”תיכון מעיין” שבעיר נערכו היטב ומבעוד מועד ליום האזכרה של מרן ואכן, נערך יום לימודים שרובו הוקדש למורשת מרן. על פרטי הפעילות מרחיב לנו היועץ החינוכי ומחנך בתיכון מעיין, הרב יצחק יונה: “במהלך כל ארבע השנים בהם התלמידים מתחנכים בבית בספר הם יונקים בעצם מתורתו של מרן. הרב יוסף בוסו, מנכ”ל רשת החינוך פ”ת מזכיר בכל ביקור, הן לנו והן לתלמידים של מי כל המפעל הגדול הזה ואני יפתיע אותך שעוד לפני החגים נגשו אלי תלמידים עם השאלה איך מתכונים להנציח בתיכון מעיין את יום הזיכרון של מרן. הם מעצמם פנו אלינו. כנראה שיש להם הכרת הטוב לאבא הרוחני שלהם.”

על הפעילות עצמה לזכרו של מרן מספר הרב יצחק יונה “אנחנו קיימנו יום לימודים מיוחד שהוקדש ברובו לזכרו של מרן. גולת הכותרת הייתה סיום ש”ס משניות ששוננו ע”י התלמידים שבועות קודם לכן והושלם לימודם בימים אלו. חוץ מזה קיימנו רב שיח שחולק לקבוצות גיל אודות מורשת יהדות ספרד ומקומה בחברה הישראלית תוך שימת דגש על הטבעת חותמו של מרן בכל מה שקשור לזה. חתמנו את היום ב”סעודת אמנים” עם ברכות לע”נ מרן זיע”א.”

מנהל תיכון מעיין <a href=בפתח תקווה - הרב איתמר עמר" width="1040" height="585" />

הרב יונה, בפעילות לתלמידי תיכון מעיין לזכר מורשת מרן הרב עובדיה זצוק"ל
הרב יונה, בפעילות לתלמידי תיכון מעיין לזכר מורשת מרן הרב עובדיה זצוק”ל

שבת יביע אומר:

גם ברחבי העיר פ”ת הוכרז על “שבת יביע אומר” במהלכה השתתפו אלפים בשיעורי תורה ושיחות לע”נ מרן. בבית כנסת “בית אליהו” בהנהגת הרב משה ארבל קיימו שבת כזו בהשתתפות הרב דורון הלל ואישי ציבור נוספים. את השבת הנעים הפייטן איציק סבג. כמו”כ נערכה בבית הכנסת סעודה שלישית כיד המלך ובו השתתפו עשרות מתושבי המקום.

היום (יום א) תתקיים עצרת ענק לזכרו של מרן במרכז הקהילתי “מאור יהודה” אשר בו יישאו דברים הרב אברהם חפוטא, הרב אהרון בוטבול, בנו של מרן והרשל”צ הרב יצחק יוסף שליט”א ועוד רבנים ואישי ציבור.

אכן, כולנו בניו, כולנו תלמידיו, וכל אחד מבטא את זה באופן שהכי קרוב לליבו. יהי זכרו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל ברוך.

https://petachtikva.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%AA%D7%A4%D7%95-%D7%91%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9B%D7%AA-%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96-%D7%97%D7%96%D7%95%D7%9F-%D7%99%D7%95%D7%A1%D7%A3-%D7%A2%D7%A9-%D7%9E/

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x