צילום: עיריית פתח תקווה

שרת התחבורה וראש העיר סקרו היום בשטח את התקדמות הפיתוח של תוואי הרכבת הקלה; השם החדש שנבחר לקווי הרכבת הקלה: "דנקל".

בסיום הסיור אמרה השרה כי פרויקט הרכבת הקלה הוא הגדול והמורכב בישראל, פרויקט הסעת המונים נגיש וידידותי שיסייע בפתרון הפקקים ההולכים וגדלים במטרופולין תל אביב.

בהמשך לפגישת העבודה שנערכה בתחילת ספטמבר, ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג ושרת התחבורה מירי רגב סיירו היום עם גורמי המקצוע בנת"ע וסקרו את התקדמות הפיתוח של תוואי הרכבת הקלה בעיר וכן את פיתוח תחנת אם המושבות ומרכז התפעול של הרכבת הקלה בפ"ת.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ תא"ל מיל' מירי רגב חשפה היום (שלישי) במהלך סיורה הראשון במרכז התפעול של הרכבת הקלה את שמה החדש של הרכבת הקלה בגוש דן – " דנקל".

שרת התחבורה ציינה, כי יש חשיבות לשם עברי שמתייחס לגוש דן ולרכבת הקלה. הסרת הלוט התקיימה במהלך ביקורם של השרה רגב וראש העיר רמי גרינברג במרכז התפעול של הרכבת הקלה, במטרה לעמוד מקרוב אחר האצת העבודות לקידום הקוו האדום. השניים סיירו בדיפו ((depot– מרכז התפעול, ונסעו במסגרת נסיעת מבחן של אחד הקרונות עד לפורטל אם המושבות. ומשם במנהרת הרכבת עד לתחנת אם המושבות, שבנייתה הולכת ומסתיימת.

בסיום הסיור אמרה השרה כי פרויקט הרכבת הקלה הוא הגדול והמורכב בישראל, פרויקט הסעת המונים נגיש וידידותי שיסייע בפתרון הפקקים ההולכים וגדלים במטרופולין תל אביב. השרה אמרה למנכ"ל חברת נת"ע חיים גליק שהוביל את הסיור, כי התרשמה מהתקדמות הפרויקט המורכב, מרצינות ומסירות עובדי החברה. לצד זאת הבהירה רגב: "לא נסבול עוד עיכובים בלוחות הזמנים, ולא נגלה הבנה לדחייה נוספת – מדובר בכסף ציבורי ויש לנו אחריות כבדה".

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, אמר: "במסגרת הסיור שנערך היום קיימנו, בין היתר, נסיעת מבחן ברכבת הקלה שקרונותייה כבר נמצאים בפתח תקוה ונראה כי הפרוייקט מתקדם בקצב מצויין לקראת נסיעות המבחן במהלך שנת 2021 והשלמה מלאה לקראת 2022. זו בשורה ענקית לעיר שלנו שנהנת מתחבורת המונים מצויינת שבאה לידיי ביטוי ברכבת הקלה ובעוד פרמטרים רבים נוספים בעיר שאנחנו מקדמים בכל העוצמה בתקופה זו. הרכבת היא חשמלית, ידידותית לסביבה, הנסיעה ברכבת כמעט ללא רעשים כלל, תצמצם משמעותית פקקים, תצמצם זיהום אויר ותביא איכות חיים אדירה לתושבים.
יישר כוח גדול לכל הצוות הנהדר של משרד התחבורה בראשות השרה, לחברת נת"ע והחברות הנוספות שפועלות בעיר מטעם משרד התחבורה, נתיבי אילון ונתיבי ישראל."

מנכ"ל נת"ע חיים גליק אמר כי הוא שם את כל יהבו על עמידה בלוחות הזמנים, על מנת שהרכבת תפעל בהקדם האפשרי לרווחת תושבי גוש דן. עוד הבטיח המנכ"ל כי כבר במהלך השנה הבאה, תחל הרכבת לנסוע באזור פתח תקווה – כחלק מנסיעות המבחן.

הקו האדום שאורכו 24 ק"מ, 12 מתוכם מתחת לקרקע, יחבר את בת ים לפתח תקווה דרך תל אביב, רמת גן ובני ברק. צפי הנסיעה ברכבת עומד על כ-9 דקות מתחנת ביאליק ברמת גן לתחנת בילינסון בפתח תקווה.

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם