צילום: דוברות עיריית פ"ת

שר התחבורה סמוטריץ בפתח תקווה: “יצרנו תקדים שאומר שקצב השיווקים בסירקין יהיה תלוי ביצוע של פתרונות תחבורה”

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וראש העיר פתח תקוה רמי גרינברג נועדו הבוקר בעירייה ודנו יחד עם הגורמים המקצועיים על פתרונות התחבורה המתוכננים בפתח תקוה.

לראשונה עם כניסתו לתפקיד נפגש הבוקר (ה’) שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ ובכירי המשרד עם ראש העיר רמי גרינברג בלשכתו, ובהמשך יצאו לסיור במספר נקודות מרכזיות בעיר בהיבט התחבורתי ולאחר מכן הגיעו לשיח תושבים במתנ”ס עמישב.
במסגרת הפגישה בה נכחו השר סמוטריץ, מנכ”ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ, מנכ”ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר והגורמים המקצועיים, הציג ראש העיר גרינברג את ההתחדשות המתוכננת בעיר ואף נגע בתכנית הבנייה בשכונת סירקין לאור החלטות הממשלה, ופתרונות התחבורה שהעירייה קידמה בראשותו לצד השינויים עליהם עמל מרגע כניסתו לתפקיד.

מנכ”ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, ציין בפגישה כי החברה עובדת בתיאום מלא עם העירייה ובוצעו התכנונים הנדרשים לכבישים המובילים אל העיר וממנה החוצה. בנוסף, גם מנכ”ל נתיבי איילון, איתמר בן מאיר, אמר כי ישנו שיתוף פעולה עם העירייה, שלא היה בשנים קודמות, לטובת פיתוח התחבורה הציבורית בעיר וכן הושגו הבנות על שדרוג רחוב מנחם בגין בשכונת הדר גנים.

עם סיום הדיון בלשכת ראש העיר, יצאו ראש העיר והשר יחד עם גורמי המקצוע השונים לנסיעה באוטובוס ציבורי עד לתחנת הרכבת סגולה, שם ראש העיר גרינברג הסביר אודות ההתפתחות האדירה של פתח תקוה בתחום התחבורה, וסיפר על כביש עוקף פ”ת המתוכנן, מסלולי האופניים המתוכננים, קו הרכבת הקלה, השינויים בתחבורה הציבורית ועל ההיערכות בכל העיר מבחינת שיפוץ תשתיות התחבורה ושיפור הדרכים לרווחת הנהגים והולכי הרגל.

לאחר מכן, המשיכו המשתתפים לסיור בשכונת הדר גנים ועמדו מקרוב אחר אתגרי השכונה והפתרונות התחבורתיים המתוכננים לה בשנים הקרובות לאור תכנית סירקין תוך התייחסות לשינוי התחבורתי המתוכנן ברחוב מנחם בגין. במסגרת הסיור נערך מפגש תושבים בהשתתפות השר, ראש העיר וגורמי המקצוע .

לשאלת התושבים, התייחס השר בצלאל סמוטריץ’ לבנייה המתוכננת בסרקין ותמך בדבריו בשיטת הביצוע ההדרגתית כפי שמקדם ראש העיר: “יצרנו תקדים שאומר שקצב השיווקים בסירקין יהיה תלוי ביצוע של פתרונות תחבורה. אנחנו לוקחים את כל האזור ועושים לו מתיחת פנים מקו בניין לקו בניין מקביל, ומתכננים אותו לחלוטין מחדש עם המון תשומת לב לשמירה על אופי השכונה ובעיקר על בטיחות התושבים. בעזרת הרמזור והשימוש בטכנולוגיות שייתנו גל ירוק לאוטובוסים – כמעט לא ייפגע הרכב הפרטי. לא רק זה, אלא גם שדרגנו את הבטיחות ע”י הרמזור ופסי האטה”. השר סמוטריץ’ ציין כי במידה ויהיה צורך, הוא וצוות המשרד ישקלו צעדים לשינוי התכנית וזאת בהתאם להתאמת התכנית לתוואי הבנייה והתפתחות השכונה. בנוסף, השר סמוטריץ’ שיבח את ראש העיר רמי גרינברג על המרץ הרב שיש לו ועל העבודה הרבה שהוא עושה בעיר.

ראש העיר רמי גרינברג סיכם את הסיור בהדר גנים ואמר כי “עיריית פתח תקוה פועלת כדי לשדרג את איכות חיי התושבים בעיר ולהפוך את פתח תקוה לעיר מטרופולין בעלת נגישות תחבורתית יעלה וטובה. בנוסף לפתרונות התחבורתיים בשכונת הדר גנים והסכם הגג הכולל גם מתן תקציבי ענק, יבוצע גם פיתוח של פתרונות תחבורתיים לשכונות הוותיקות, מרכז העיר וסביב העיר, כולל ישן מול חדש (התחדשות עירונית). בנוגע למנחם בגין, השינוי מקודם ע”י משרד התחבורה על מנת לשרת את התושבים ולשפר את התחבורה בשכונת הדר גנים. שינוי זה יביא לשדרוג השכונה, לשיפור התשתיות והחזות, והתקצוב הוא על חשבון משרד התחבורה. בסופו של דבר זה גם יצמצם את הפקקים ויפחית את זיהום האוויר באזור “.

עוד הוסיף גרינברג כי “מעבר לכך, תהיה התאמה בין תחילת שיווק הדירות למתן הפתרונות התחבורתיים שיבוצעו בשטח. חשוב לנו לא להכביד על התנועה במקום ולדאוג לשיפור התחבורה באזור זה ובכל העיר. אני מודה לשר סמוטריץ’ ולצוות משרדו על הביקור ועל הנכונות להמשיך ולפתח את התחבורה הציבורית בפרט והתחבורה בעיר בכלל לטובת תושבי פתח תקוה”.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x