תאגיד “מיתב” החל בהתקנת מדי מים ללא חשש חילול שבת בפ”ת

לאור פעילות ממושכת של פעיל הציבור ירון קדושים: תאגיד "מיתב" החל בהתקנת מדי מים ללא חשש חילול שבת - מדי המים החדשים מאושרים ע"י משמרת השבת" וזוכים לכשרויות מהודרות. כעת מתבצעת התקנה במסגרת פיילוט לניסיון לבדיקת תקינות, בעוד כ 4 חודשים לכלל הצרכנים שידרשו זאת

בימים האחרונים החלה מיתב בהתקנת פיילוט ראשוני של מדי מים חדשים הפועלים על בסיס דיגיטלי (קר”מ- קריאה מרחוק). מד דיגטלי בשונה מהמד הישן והמכאני, משדר באופן רציף כל העת למחשבי התאגיד את מצב השימוש במים, ויודע להתריע על תקלות, נזילות, שימוש חריג וכו. כמו כן יכול מוקדן בתאגיד המים לתת מענה מיידי ללקוח הפונה טלפונית, זאת מבלי להגיע לשטח ולראות את מד המים.

יתרון זה כידוע מביא עימו בעיה קשה של חילול שבת גמור, מאחר ושעון דיגיטאלי רגיל משדר עם פתיחת המים, ובכך למעשה בפתיחת ברז פשוטה מופעל השעון ומערכת השידור. דבר זה ראוי לתשומת לב מיוחדת בימי הקיץ והחופש, כאשר אדם היוצא לחופשה בצימר עלול למצוא את עצמו מחלל שבת באמצעות פתיחת ברז פשוטה המפעילה שעון דיגטאלי ומערכת שידור.

שעון המים ללא חשש חילול שבת

תאגיד המים מיתב פעל בשנים האחרונות למציאת שעון כשר ומאושר לשימוש בשבת, אך היה צורך הן בהתאמה למערכות החברה (מערכות המיחשוב וקוטרי הצנרת) והן ברמת אמינות ואיכות גבוהה ביותר ללא פשרות. מספר שעונים שהוצגו נפסלו מטעמים אלו או מטעמי אי אישור הלכתי בעל תוקף המתאים גם לתושבים הדורשים רמה גבוהה של כשרות.

לפני כחודשיים ירון קדושים הציג לפני תאגיד מיתב שעון מים של חברת “ארד” מדגם “כרמל גלאט” שקיבל אישורים גורפים מכלל העוסקים בדבר . בין כלל האישורים ניתן למנות את “ועד הפיקוח של העדה החרדית” ארגון “משמרת השבת” המכון הטכנולוגי להלכה של הרב הלפרין, ובד”צ “חרדים” בראשות הגרש”צ רוזנבלט .

עם הצגת האישור החלה מיתב בבחינת הרעיון, נפגשה עם נציגי חברת ארד, וקיבלה את דגם השעון לבחינה מקצועית בשטח. השעונים הותקנו ב3 בנייני מגורים בגני הדר כפיילוט נסיוני למשך כארבעה חודשים, שלאחריהם, במידה ולא ימצאו תקלות, יותקנו השעונים בבתי צרכנים שמקפידים על שמירת שבת.

המיוחד בשעון זה בין השאר הוא צריבת התוכנה במכשיר המשביתה את פעולתו באופו מוחלט בימי שבת ומועד. בכל שעון שכזה ישנה שעון דיגטלי פנימי עם לוח שנה המאפשר רישום של ימים ושעות ומכאן הדיוק בפעולות שלו על מנת לשדר מועד מדוייק של תקלה ומהות התקלה. תוכנה זו יודעת מתי חלים שבת ומועד ומשביתה את פעולת המכשיר בזמן זה ללא יכולת לשנות דבר זה לאחר יציאת השעון מהמפעל.

תאגיד המים “מיתב” פנה לפעיל הציבור ירון קדושים, כמי שמרכז בהתנדבות פניות ציבור חריגות מזה שנים ארוכות מול מיתב, לרכז את פניות ציבור גם בענין זה. ניתן לפנות אליו בכל שאלה על מנת לראות את האישורים ההלכתיים וכן כל שאלה בענין.

ניתן לפנות לירון קדושים בשעות הערב בטלפון ל0544943906 או במייל [email protected]

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
חיים
7 years ago

וגם אוהביה גדולה בחרו!
כל הכבוד ירון…

בדיחה עצובה
7 years ago

כבר כמה שנים מותקנים מדי מים כשרים בריכזים החרדיים לאור סיכום של מכל מיתב עם ראש הישיבה הרב יגאל רוזן.
איני מבין מה קרה כעת.

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

2
0
Would love your thoughts, please comment.x