מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית במקרה של ספינה ביפידה

אם ילדכם סובל מפגיעה בעמוד השדרה שנובעת מרשלנות רפואית, שנקראת ספינה ביפידה, חשוב שתבינו שמצב זה מתרחש כאשר העובר אינו מפתח את עמוד השדרה וחוט השדרה בצורה נכונה. מצב זה נקרא גם ‘עמוד שדרה מפוצל’, כשמתרחש פגם בצינור העצבי המתפתח לתוך המוח וחוט השדרה.

סריקה שמתבצעת בשבוע העשרים להיריון יכולה לאבחן את הפגיעה בעמוד השדרה של העובר. זוהי סריקת האנומליה שבודקת פגמים כלשהם, וחשוב לאבחן את המצב בבדיקה זו כך שניתן יהיה לקבוע תוכנית פעולה מתאימה על מנת למנוע שגיאות וסיבוכים חמורים.

מה זה ספינה ביפידה?

ספינה ביפידה הוא מצב שבו עמוד השדרה והחוליות של העובר מתפתחים בצורה לא נכונה, וכתוצאה מכך נוצר מרווח בגב שאינו נסגר. הצינור העצבי שבהמשך ההיריון ממשיך להיווצר לתוך המוח וחוט השדרה אינו נסגר או מתפתח בצורה נכונה.

לא ברור מדוע מצב זה קורה, ומומחים רפואיים רבים מאמינים שהמחלה נובעת מחוסר חומצה פולית אצל האם בתחילת ההיריון. המחלה מתרחשת כאשר חלק מהצינור הנייטרלי אינו נסגר כראוי או אינו מתפתח, במצב שגורם לליקויים בעצמות עמוד השדרה (החוליות) ובחוט השדרה.

מה עלול להשתבש במצב של ספינה ביפידה?

רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה עלולה להשפיע באופן שלילי על התינוק שנולד עם המצב, בהשלכות שעלולות להשפיע עליו ועל בני משפחתו למשך כל החיים. קביעת עילת רשלנות רפואית במקרים אלו מתקיימת בתרחישים הבאים:

אבחון שגוי

ברוב המקרים, ספינה ביפידה מאובחנת במהלך ההיריון באמצעות בדיקת אולטרסאונד או בדיקות דם. תוצאות לא מדויקות או ביצוע הבדיקות באופן שגוי עלולים לגרום לאבחון שגוי של המחלה, עם השלכות עתידיות שעלולות להיות חמורות.

מקרי רשלנות רפואית בספינה ביפידה עשויים להתרחש גם בעקבות טיפול שגוי בתינוק לאחר הלידה, כשההורים אינם מודעים למצב, להשלכותיו על חיי התינוק שלהם, ולאופן בו עליהם לטפל בו.

ניתוח עמוד השדרה מומלץ לא יותר מ-48 שעות לאחר הלידה, ותינוק שאינו עובר את הניתוח החיוני הזה במסגרת פרק הזמן הנדרש, עלול לסבול מעיכוב בהתפתחות ומסיכויים להתפתחות מוגבלויות חמורות יותר. אם מצב זה קרה לכם ולתינוקכם, יתכן שתתקיים לכם עילת הגשת תביעת רשלנות רפואית בשם ילדכם.

טיפול שגוי

אם הטיפול הנדרש לא ניתן לתינוק בתוך פחות מ-48 שעות לאחר הלידה, ייתכן שהוא יסבול מכאבי גב ופגיעות נוספות, שיגבירו את הסיכון שלו לסבול מתסמינים ארוכי טווח ויפחיתו את הצלחת הניתוח. אם עיכוב זה בטיפול קורה עקב הפרת חובת הזהירות עורך הדין שלכם יכול להוכיח עילת רשלנות רפואית בטיפול בספינה ביפידה.

לכן אם חוויתם מקרה של רשלנות רפואית באבחון או טיפול במצב זה, חשוב שתפנו מיד לייעוץ של צוות מומחים משפטיים כדי לפתוח בהליכים לתביעת הפיצוי שלכם.

מתי מתקיימת עילת תביעת רשלנות באבחון ספינה ביפידה?

רשלנות רפואית היא השמטה של הליך אבחון או טיפול, שמתרחשת על ידי איש מקצוע רפואי. במקרים רבים, מצב זה מתרחש בעקבות מתן טיפול לא תקני שכל אנשי הרפואה מחויבים לנקוט בו  כלפי מטופליהם.

תביעת רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה מתרחשת כשהרופאים לא ביצעו בזמן את כל הבדיקות הנדרשות במהלך ההיריון, או שלא פענחו נכון את ממצאי הבדיקות, או כשנמנעו מליידע את ההורים על הסיכון להולדת תינוק עם מחלה זו, ובכך מנעו מהם את היכולת לבחון את צעדיהם להמשך ההיריון או הפסקתו.

הצוות המשפטי שלכם יסייע לכם לחקור היטב את נסיבות המקרה ולקבוע מה גרם למצבו של ילדכם. אם יימצאו ראיות לרשלנות רפואית, עורכי הדין ינקטו בכל המאמצים על מנת להשיג את הפיצוי ההולם, שישמש אתכם לתשלום מגוון טיפולים ורכישת ציוד מסתגל כדי לעזור לילדכם להפיק את המרב מהחיים.

מאפייני תביעת רשלנות רפואית באבחון או טיפול בספינה ביפידה

חובת הזהירות המקצועית באבחון ובטיפול מבוססת על נקיטה בכל האמצעים למניעת גרימת נזק, ולמרות המורכבות של עולם הרפואה, רופאים ואחיות הוכשרו במיוחד להתנהלות מקצועית נכונה גם במקרים המורכבים ביותר. אבל כשהתנהלותם המקצועית מציבה בסכנה את המטופלים, הרופאים או הצוותים הרפואיים עשויים להיות חשופים לתביעת רשלנות רפואית.

עורך דין מומחה לרשלנות רפואית יסייע לכם לתבוע פיצויים אם ניתן יהיה לקבוע מחדלים של הרופא או הצוות הרפואי, בתרחישים הבאים:

  • כישלון בזיהוי הבעיות בעמוד השדרה של העובר בבדיקות במהלך ההיריון.
  • כישלון באבחון הבעיות בעמוד השדרה של התינוק במהלך הלידה או מיד לאחריה.
  • כישלון באבחון וטיפול בנוזל במוח (הידרוצפלוס), במצב שעלול להוביל לסיבוך חמור.
  • כישלון בטיפול בסיבוכים הנובעים מניתוח של עמוד השדרה.

יצירת קשר עם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה

חשוב ליצור קשר עם צוות משפטי עוד היום כדי לקבל ייעוץ משפטי על מצבכם ולהבין אם מתקיימת עילת תביעה במקרה שלכם.

עורכי הדין ייעצו לכם על האפשרויות המשפטיות העומדות לרשותכם, ואם הם מאמינים שיש לכם עילה חזקה לתביעת רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה, הם יפתחו בהליכים המשפטיים.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x