תושבי נווה עוז בפ”ת: העירייה לא עומדת בהבטחת טרום הבחירות להקמת בית כנסת בשכונה

בערב שבת האחרונה התקבצו 65 מתושבי שכונת נווה עוז וערכו שם תפילת קבלת שבת במחאה על הפרת ההסכמים שהושגו עם ראש העיר, שהוא גם תושב השכונה, בנוגע להקצאת הקומה השנייה של גן הילדים בשכונה לטובת בית כנסת.

(תפילת ערבית ביום חול בכיכר)

“הקומה הזו עומדת ריקה כבר כמעט 6 שנים. לפני הבחירות הקודמות אני הייתי בחוגי בית  והוא הבטיח לנו שאת הקומה הזאת הוא יהפוך לבית כנסת ברגע שהוא יבחר” אומר לנו רמי עבודי, מי שמנהל את המאבק.

השטח שבו מבקשים חברי השכונה להקים את בית הכנסת הוא שטח שהופקע בשנת 1995 מידי התושבים לטובת מבני ציבור. עד לאותם ימים, האזור כולו היה למעשה קרקע חקלאית שהמתינה להפשרה, וכשזה קרה לבסוף, נדרשו בעלי הקרקע לוותר על חמישים אחוז מהשטח לטובת מבנים שישרתו את הקהילה.

“בהסכמים שנחתמו איתנו באותם ימים אמרו במפורש שבשטח הזה יבנו בין היתר בתי כנסת ומקוואות” אומר עבודי. “אבל פעם אחר פעם העיריות לקחו את השטחים והפנו אותם לצרכים אחרים, חלקם חשובים מאוד כמו הגן לילדים אוטיסטים שיש כאן. מה שקרה שכעת אין שום שטח, חוץ מאותה קומה בגן שבשכונה , שאפשר להקים בה בית כנסת”

אז מה אתם עושים מדי שבת?

“אנחנו נאלצים ללכת לבית הכנסת ספרא שברחוב בן גוריון. כל שבת, 3 תפילות וסך הכל מעל ל-7 קילומטר של הליכה. יש בשכונה זקנים ואנשים חולים שלא יכולים ללכת עד לשם והם נאלצים להישאר בבית בשבתות במקום להגיע לבית הכנסת”

לאחר הבחירות, בשנת 2015, כשתושבי השכונה באו לראש העיר וביקשו שימלא את הבטחתו, הם גילו שהקומה, שכאמור עומדת ריקה כבר שנים, עברה שיפוץ קל ונוספו לה מזגנים. בעקבות ההוספה הזו דרשו בעירייה מאנשי השכונה לשלם שכירות לקומה בסך 3000 שקל בחודש. “אנחנו הסכמנו ואספו סך הכל 360 אלף שקל בשביל שכירות ל-10 שנים. הסכמנו לכל מה שהם רצו. הם דרשו ערבויות בנקאיות והעמדנו להם, ביקשו לפחות 20 ממנים, הבאנו 80. אבל הם המשיכו למסמס את הנושא וממשיכים לגרור אותנו”

תושבי השכונה ברובם מעוניינים בבית הכנסת או שהם אלה שמערימים קשיים?

“התושבים רוצים את בית הכנסת. העירייה דרשה מאיתנו להשיג 20 חתימות של תושבים שרוצים שנקים במקום בית כנסת-ואנחנו הבאנו 200 חתימות. העירייה מצידה טוענת שהחתימות מזוייפות, אבל זה שקר גמור. יש לנו רשימה שמית שאפשר לאמת אותה”

העירייה עצמה הציעה לתושבים לקבל את הגן עצמו שישמש כבית הכנסת של השכונה בשבתות, אבל כשעבודי פנה לאחראית על הגנים בעירייה, התברר שהדבר פשוט בלתי אפשרי. “היא אמרה לי שאין שום אפשרות שנציב בגן ארון קודש. בנוסף, היא אמרה לנו שבכל יום שישי נצטרך להביא את הכיסאות של בית הכנסת ממחסן חיצוני שלא קשור לגן. בעצם היא אמרה שהרעיון להקים בית כנסת בתוך הגן הוא לא ריאלי”

שאלתם אותה למה אתם לא מקבלים את הקומה העליונה?

“בהחלט, והיא אמרה שאין לה מושג למה לא נותנים לנו את הקומה. היא אמרה שלגן אין שום שימוש בקומה ומבחינתה אין שום מניעה שבית הכנסת יוקם שם”

לאחרונה שונה ייעוד הקומה, וכיום מיועדים לעבור לשם משרדי אגף התרבות של העיר. המהלך הזה, מבחינתם של תושבים, הוא לא פחות מבגידה. “אנחנו בחרנו בו בבחירות הקודמות בגלל ההבטחה שלו לדאוג לבית כנסת בשכונה. הייתה אמורה להיות פגישה עם ראש העיר לפני כמה שבועות, וכשהוא שמע שיש הסכמה כמעט מוחלטת של כל התושבים בפגישה, הוא החליט פתאום שהוא לא מגיע”. טוען רמי עבודי.

תגובת ראש העיר פ”ת איציק ברוורמן:

ראשית, לא הובטח לאיש בית כנסת במקום הזה. שנית, לא ברורה לי הטרוניה של הפונה שכן הוצע להם וההצעה בעינה עומדת לקבל גן ילדים לשמש לתפילה כבית כנסת כפי שקיים בחלקים שונים של העיר. וכל שעל המתפללים לעשות זה לפנות לאגף הנכסים של העירייה ולהסדיר את קבלת המקום.

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
6 years ago

שיעשו עימות… לא הבטיח לקיים

ריאלית
6 years ago

חייבים בכל שכונה בית כנסת! זה צורך ולא מותרות… מדינה יהודית בכל זאת…
אני מאמינה (ומקווה) שברוורמן לא יאכזב את בוחריו…

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

2
0
Would love your thoughts, please comment.x