fbpx

מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

תזונה נכונה בימי חול לעומת סופי שבוע

צילום: FREEPIK

ראשית, ניתן לומר כי בזמנים כגון סופי שבוע, חגים ועוד, חשוב מאוד להיות ערוכים עם אוכל בריא וזמין שהכנתם בבית. חשוב מאוד לציין כי בסופי שבוע רובנו מאפשרים להכניס לגופנו תזונה לא נכונה או לזלזל בשעות האוכל האידיאליות עבורנו. במאמר הבא נציג מספר פרמטרים המדברים על תזונה נכונה בימי חול ובסופי שבוע וכן כיצד לפעול על מנת לציית לתפריט הנכונה עבורכם.

ארוחה משמעותית פעם ביום

בזמנם של סופי השבוע וכדומה להם, מומלץ מאוד להיצמד כמה שיותר אל התפריט היומי. כלומר, אם מחכה לכם בערב ארוחה גדולה ומגוונת, יש לוותר על ארוחת צהריים גדולה וכן לאכול במקומה ארוחה קלה יותר. לאחר מכן תהיו רשאים לאכול בערב ארוחה מגוונת ועשירה. לאור העבדות יש לציין כי שילוב של כמה ארוחות גדולות ומשמעותיות אינן תזונה נכונה וכן יכולות להזיק לגופכם בעתיד.

מה חשוב בתפריט בסוף שבוע?

יש לומר כי בזמן ארוחה גדולה בסוף שבוע, חשוב מאוד לבחור באופן קפדני את המזון המגיע אל הצלחת שלכם. רצוי ואף מומלץ לבצע בחירת מזון כגון ירקות טריים מכל סוג וירקות מבושלים. ניתן לבחור תבשילי קטניות כגון, שעועית, גרגירי חומוס, עדשים ואפונה. ניתן לבחור דגנים מלאים כגון, אורז אדום, אורז מלא וקינואה. מנה בשרית מומלץ לבחור בתבשיל או מאכל שהינו דל שומן כגון, עוף ודגים. יחד עם זאת, יש להוריד את עורם של הדגים כיוון שהינו מלא בשומן. בשר בקר הינו עתיר בשומן רווי ובעקבות זאת אינו מומלץ. יש לציין כי איברים פנימיים כגון מוח, כבד וכדומה, הינם עשירים בכולסטרול ושומן ומומלץ מאוד להשאירם מחוץ לתפריט שלכם.

ארוחות במהלך היום יום

יש לציין כי ארוחות במהלך ימי חול לעומת סופי שבוע, הינן נעשות לעיתים באופן תמידי. כלומר במהלך השבוע אנו בשגרה תמידית וכן נצמדים לתפריט הבנויה עבורנו. חשוב להוסיף כי ארוחות בימי חול לעיתים מחושבות יותר לעומת ארוחות בסופי שבוע אשר עלולות להיות לא נכונות עבורנו, עקב כי ישנם פיתויים כגון, נטייה לשתייה חריפה, אכילת אוכל מתוק, חטיפים ועוד. ללא ספק חשוב מאוד לסדר לכם תפריט אידיאלית עבור סופי שבוע ואף לפעול כראוי למען בריאותכם בהווה ובעתיד.

שורה תחתונה, ניתן לסכם שאין צל של ספק כי תזונה נכונה בימי חול הינה יותר נוחה וקלה עבור רובנו. ניתן לומר כי סופי שבוע ברובם מלאים בפיתויים ובתזונה פחות טובה לגופנו שכן מכילה בתוכה רעלים רבים כגון, אלכוהול, אוכל מטוגן, סוכרים, חטיפים ועוד. למעשה, על מנת לנקוט בתפריט המכיל תזונה נכונה עבורכם, יש לדעת איך לאכול ומה לאכול בצורה מחושבת שכן תעניק לכם אורח חיים בריא.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

השארת תגובה