מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

תחזוקת מצבר לרכב: איך לשמור על מצב טוב של המצבר ברכב שלכם

כשזה מגיע למצבר של המכונית שלכם, חשוב להקפיד על מודעות לתחזוקה נכונה שלו, כדי לשמור על תפקוד תקין של המצבר לטווח הארוך.

בדומה לחלקים רבים אחרים ברכב, גם המצבר זקוק למידת טיפול ותשומת לב על מנת לתפקד כראוי. הנה כמה טיפים לתחזוקה שיסייעו בשמירה מעולה על המצב של מצבר לרכב שלכם.

החלפת מצבר לרכב אחת לארבע שנים

מומלץ להחליף כל מצבר לרכב לאחר ארבע שנים וכדי להבטיח שהרכב שלכם יתפקד היטב, חשוב להקפיד על לוח זמנים זה, מכיוון שאין תרחיש חמור יותר מאשר אובדן כוח הרכב במהלך הנהיגה, לכן חשוב להימנע משימוש יתר בסוללה, מעבר לזמן המתאים.

ניקוי מצבר הרכב

מומלץ לנקות מצברים לרכב עם חומר ניקוי חלונות על בסיס אמוניה, אך שילוב של סודה לשתייה ומים יעזור להיפטר מהחלקיקים המזהמים, כאשר משתמשים בתרכובת זו עם מברשת בעלת זיפים חזקים.

סודה לשתייה ומים שימושיים במיוחד לניקוי קורוזיה, וחשוב גם לוודא ניקוי מוחלט של הסוללה כך שלא יישארו שאריות של סודה לשתייה, מכיוון ששאריות אלו עלולות להוביל להתפתחות טחב, ולהקפיד גם על מניעת חדירת נוזלים דרך יציאות הסוללה, במהלך הניקוי.

שמירה על תפקוד תקין של הסוללה

יש להקפיד על ניתוק אביזרים וכיבוי האורת לאחר כיבוי הרכב, ולהחזיק סוללת התנעה לרכב במיקום קריר במידת האפשר, מכיוון שחום פוגע בסוללות. עם כל הופעת סימן לטחב, יש לנקות אותו, במהלך הבדיקה השגרתית של המצבר.

תחזוקה מונעת של מצבר לרכב

יש כמה צעדי תחזוקה שחשוב להקפיד עליהם באופן קבוע כדי למנוע התרחשות בעיות במצבר הרכב:

קיבוע של פס ההחזקה

פעולה זו מאפשרת לוודא שהסוללה ממוקמת היטב, כך שיופחת הסיכון להיווצרות רטט שעלול להזיק לסוגים מסוימים של סוללות.

בדיקה שגרתית של הסוללה כדי לוודא שהיא טעונה כראוי

צעד תחזוקה זה מאפשר להטעין את הסוללה, במידת הצורך, כדי לשמור על ביצועי השיא שלה. לשמירה על תקינות הסוללה, יש לבדוק אותה פעמיים בשנה כדי לשמור על רמת התפקוד האופטימלי שלה.

חשוב גם להקפיד לקרוא, להבין ולבצע את כל הוראות הבטיחות והטיפול בסוללה, המומלצות על ידי מומחי רכבים.

משך זמן התפקוד של הסוללה

מלבד ניחושים, הדרך הפשוטה ביותר להבין את משך זמן התפקוד של ערכת סוללות היא באמצעות  אחריות היצרן. לאור העלות של החלפת ערכת סוללות, אף יצרן רכב לא רוצה להיתקע עם החשבון הזה בעקבות הערכה שאינה נכונה של גמישות החבילה ומשך פרק הזמן בו הסוללה מחזיקה מעמד.

מסיבה זו, חשוב להבין את המונחים של היצרן לגבי משך הזמן המינימלי שבו הסוללה תחזיק מעמד, ופרק הזמן של חבילה טיפוסית שמוצעת לכם. מומחי רכבים ימליצו לכם על בחירה נכונה של מצבר לרכב, ויסבירו לכם את כל מה שחשוב לדעת על תחזוקה נכונה שלו.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x