צילום: באדיבות תיכון מעיין פ"ת

תיכון מעיין פ”ת: התלמידים יגיעו מרצונם ללמוד בחופש הגדול

תלמידי התיכון יצאו לחופשת הקיץ, לא לפני שהתאספו לתמונה קבוצתית • מיוחד: 'בית הספר של החופש הגדול' - גרסת תיכון מעיין •  וגם: גידול משמעותי ברישום תלמידים לשנה"ל תש"פ

כפי שנהוג לומר, ‘עם הצלחה לא מתווכחים’, אבל מהי הצלחה? אם תשאלו את הרב איתמר עמר – מנהל תיכון ‘מעיין’ בפתח־תקווה, הוא יסביר לכם שההצלחה פנים רבות לה. ”כמנהל מוסד, אחרי שאתה מצביע על יעדים אתה פשוט רק צריך לבדוק אם עמדת בהם”, הוא אומר, ”בטרם התחלנו את שנת הלימודים תשע”ט, כינסתי את כל צוות ההוראה, ויחד קיימנו סיעור מוחות. היעדים שהצבנו לנו התמקדו בשלושה פרמטרים: חינוך לערכים, למידה משמעותית והישגיות. ברוך השם, בשלושת היעדים הללו התקדמנו משמעותית השנה ויעידו הביקורות החיוביות של צוות הפיקוח על בתי הספר העל־יסודיים. בשנה”ל הקרובה אנחנו אף מגדילים את השאיפה להישגיות ופותחים בתוכנית מפורטת להגדלת הזכאות לבגרות באנגלית ברמה של 5 יחידות לימוד ”.

אם מדברים על הצלחה, אז בכל מה שקשור לרישום תלמידים לשנה”ל הבאה, נראה כי ההצלחה כבר כאן. כבר מתחילת עונת הרישום נראה היה כי השנה לא צריך לעבוד קשה על מנת למלא את מכסת התלמידים. ”כל הזמן אנחנו מקבלים פניות מהורים ומבני נוער על רצונם להיקלט בבית ספרנו בשנה”ל הבאה”, אומר לנו הרב ישראל צאירי, המשמש כסגן־מנהל בית הספר. ”יחד עם זאת חשוב להדגיש כי אף שאנחנו שמחים על כל תלמיד שמגיע ללמוד בבית הספר, ישנם סטנדטים גבוהים בהם נדרשים תלמידינו לעמוד ובעניין הזה אנחנו לא מתפשרים”.

הרב משה יונה – רכז התוכנית מעורבות חברתית בבית הספר סיפר על המסירות הרבה אותה גילו התלמידים במהלך שנת הלימודים החולפת בכל הקשור לתחום מעורבותם בקהילה. עוד נודע, כי במסגרת תוכנית מעורבות חברתית תלמידי התיכון השתתפו בשנה”ל החולפת במגוון מיזמים חברתיים כשבראשם פרויקט ‘מיזם נולד’.

כאמור, התלמידים התכנסו באולם ההרצאות וקיבלו תעודות גמר על החומר הנלמד במגמות השונות. בסיום הכינוס מנהל בית הספר הציג בפני התלמידים את תוכנית ‘בית הספר של החופש הדגול – גרסת תיכון מעיין’, לפיו תלמידים יגיעו מרצונם החופשי לבית־הספר בחלק מימי החופש ויקבלו תגבור לימודי משמעותי על ידי אנשי הוראה מהשורה הראשונה. גם ‘שכרו בצידו’ יש – התלמידים שייטלו חלק בתוכנית, יהנו מקורס גלישת גלים בסבסוד מלא במימון ‘עיר ללא אלימות’ בניהולו של שלומי ערה. התלמידים נענו להזמנת המנהל ובקשו להודות לו על כל מה שפעל למענם בשנה החולפת. לסיום עמדו התלמידים לתמונת סיום.

צילום: באדיבות תיכון מעיין פתח תקוה
0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x