סגן השר נהרי ביקר בפ”ת: צריך להציל את הילדים ולהפסיק לדאוג לתדמית

סגן שר הפנים והשר לפיתוח הנגב והגליל, משולם נהרי, ערך היום (ג') סיור עבודה בעיר פתח תקווה לצורך הכרות עם פעילות העירייה בתחום נוער בסיכון

סגן שר הפנים והשר לפיתוח הנגב, משולם נהרי ערך היום סיור עבודה מיוחד במספר מוקדים בעיר פתח תקווה בהם יש פעילות לנוער חרדי מתמודד.

הסיור נערך בהשתתפות סגן ומ״מ ראש העיר, אוריאל בוסו, ראש האגף לחינוך ותרבות תורנית, אליהו גינת וראש האגף לשרותי רווחה, אשר שוקר. הסיור נפתח בתיכון החרדי ״מנורת המאור״ בניהולו של הרב יוחנן חוברה.

המסגרת מיועדת לנוער חרדי מתמודד ונותן מענה בתחום הלימודי טיפולי. הצוות המקצועי נתן סקירה על המוסד והמטרה לשמה הוקם לצורך טיפול בנוער ממשפחות חרדיות שלא מצא את מקומו במסגרות השונות.

סגן השר משולם נהרי בסיור - פתח תקווה (4)

סגן השר נהרי אמר במהלך הסיור “אנחנו לא יכולים יותר לטאטא את הבעיה אנחנו לא יכולים להתעלם יותר ממה שקורה בקרבנו בתוך הבתים, צריך להציל את הילדים ולהפסיק לדאוג לתדמית, עכשיו צריך להציל ילד או ילדה, זה פשוט להפקיר פצוע בשטח.”
הוא הוסיף כי יש היום תקציבים להכל “צריך להפסיק עם הרצון של חלק מראשי הערים להוציא את הילדים מחוץ לעיר העיקר שלא יסתובבו בעיר”

סגן השר משולם נהרי בסיור - פתח תקווה (7) סגן השר משולם נהרי בסיור - פתח תקווה (8)

מזה שנים רבות שסגן השר משולם נהרי עוסק בבעיה המדאיגה והכואבת בתחום הנוער בסיכון ולאחרונה, סגן השר בשיתוף הצוות המקצועי במשרד הרווחה, גיבשו מודלים טיפוליים מקצועיים לסיוע במגוון תחומים ובמצוקות שונות, בין השאר: בתים חמים, מרכזי יום, איתור ומניעת נשירה ושלל כלים למתן מענה לקבוצות הסיכון.

סגן השר משולם נהרי בסיור - פתח תקווה (6)

בהמשך היום נערך ביקור במועדון האזורי של קהילת יהודי אתיופיה והיכרות עם נציגי הקהילה שביקשו סיוע ועזרה לליווי פעילויות חינוך וחברה ולהקמת מתנ״ס מרכזי לבני הנוער ולקהילה כולה.

סגן השר התייחס למצוקת הקהילה ואמר: ״כל משרדי הממשלה מבינים שצריך לעזור ליהודי אתיופיה להשתלב בקהילה, יש תקציבים יעודיים לכך ואני אשמח לנסות ולסייע בעניין״.

סגן השר משולם נהרי בסיור - פתח תקווה (2)

הסיור המשיך למודל הטיפולי ״בית חם״ ולמדרשיית הנוער שם פגשו את הנערים המגיעים למקום בשעות אחר הצהריים ומקבלים חוגי ספורט, קורסים מקצועיים, העצמה אישית וליווי טיפולי כולל הנחיית הורים.

הנערים סיפרו על חוויותיהם במרכז ועל תהליך הקידום האישי שעוזר להם להתמודד בחיי היום יום. סגן השר נפגש עם מדריכי רחוב הפועלים בפרויקט עיר ללא אלימות ושמע מהם על המקרים הקשים בהם הם נתקלים בעבודתם . הסיור הסתיים בביקור במרכז נתיבים לטיפול, ייעוץ והכוונה לנוער חרדי . בפגישת סיכום , הודו נציגי העירייה לסגן השר על פעילותו רבת השנים בפרויקט נוח״ם ( נוער חרדי מנותק).

סגן השר משולם נהרי בסיור - פתח תקווה (3)

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

4 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מייבין
8 years ago

בא לדאוג לפרסום שלו!
תפסיקו כבר להתעשר על חשבון הילדים המסכנים האלו!!
בואו נראה אתכם באים לעזור לנו יום יום, ערב ערב לעניין אותם ולתקצב כמו שצריך!!
תראו את המפה שעל השולחן במפגש עם האתיופים ותבינו!!

חיים
8 years ago

נהרי היחיד שדואג כבר שנים לתקציב לטיפול בנוער הזה, תשאל בעירייה

מייבין
8 years ago
Reply to  חיים

אני דווקא מדבר על העירייה. פשוט בושה שמקומות כאלו שנלחמים על דור העתיד ולא מוכנים לוותר אף לא על ילד אחד, צריכים להתנהל בחןסר תקציב שכזה! תראה איך נראית ישיבה על אנערף בעירייה, כמה בורקסים ובקבוקי שתיה ועוד, ואיך פגישה כזאת של האתיופים נראית..

מאיר
8 years ago

כל הכבוד על האתר המושקע , היה חסרות חדשות מקומיות

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

4
0
Would love your thoughts, please comment.x