מחאת האתיופים: 5 שוטרים נפצעו ו 6 ניידות משטרה ניזוקו בפתח תקווה

מחאת העדה האתיופית בישראל נמשכת בעקבות הרג הצעיר סלמון טקה, אמש (ג') החלו הפגנות אלימות גם בעיר פתח תקווה במהלכם נפצעו שוטרים ונזק רב נגרם גם לרכוש העירוני. ראש העיר רמי גרינברג "עיריית פתח תקווה לא תגלה סובלנות לנזקים הנעשים בזדון לרכוש הציבורי"

מחאת יוצאי אתיופיה שהחלה אמש (ג’) בסביבות השעה 17:00 בערב באזור עיריית פתח תקווה בצומת הרח’ בר כוכבא – שטמפפר בפ”ת, והמשיכה לרחוב ז’בוטינסקי לכיוון צומת גהה. בהתפרעויות שנמשכו עד לשעות הלילה נעצרו במרחב שכון 20 מתפרעים אשר במהלך היום יובאו לדיון בהארכת מעצר בבית המשפט. 26 שוטרים פצועים ו-14 ניידות משטרה שניזוקו, מהן 2 נשרפו כליל ואחת נשרפה חלקית – מתוכם בפתח תקווה 6 ניידות ניזוקו ואחת מהן הוצתה בחלל הפנימי שלה ו-5 שוטרים נפצעו.

בהודעה שהופצה היום בקבוצות הוואטספ ברחבי דווח כי גם הערב (ד’) מתכוונים יוצאי העדה האתיופית להפגין כמו אתמול בשעה 17:00 בפתח תקווה “התקבצות מול בניין העירייה. צועדים לאורך כביש ז’בוטינסקי. חוסמים את צומת גהה” לשון ההודעה. חשוב לציין כי הערב מתוכנן ברחוב חיים עוזר בעיר חנוכת כיכר טראמפ בהשתתפות שרים וחברי כנסת. ומהעירייה נמסר כי לפי שעה האירוע יתקיים כמתוכנן.

ממשטרת ישראל נמסר “ביומיים האחרונים אנו עדים למעשי אלימות קשים מאוד מצד המפגינים, פגיעה בסמלי שלטון, ונדליזם, הצתות, ידויי בקבוקי תבערה, זיקוקים ואבנים לעבר הכוחות, שהובילו לפציעתם של למעלה ממאה שוטרים ולגרימת נזק לרכוש משטרתי ואזרחי.”

במשטרה מבהירים: “אנו קוראים למפגינים- כן למחאה לא לאלימות. נפעל בתקיפות להפסיק את האלימות תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו, במטרה למנוע המשך פגיעה בנפש, ברכוש ובכל משתמשי הדרך על מנת להשיב את הסדר על כנו.”

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג עדכן את התושבים בחשבון הפייסבוק שלו על ההתרחשויות “אמש המשעה 23:00 ועד חמש בבוקר לאחר שהסתיימו ההפגנות, יצאתי עם כל הצוות המצויין של מנהל שפע להחזיר לסדרן את הרחובות בהם נערכו ההפגנות. תושבי העיר שקמו בבוקר לא הרגישו כי היה כאן מהומה גדולה בלילה וזאת בזכות המסירות והחריצות של העובדים הנהדרים האלה.”

“לצערי קומץ של נערים מנצלים מחאה לגיטימית בכדי להשחית רכוש ציבור, להסב נזקים כבדים וגם נוהגים באלימות מסכנת חיים.
אני קורא לכל הצדדים לשבת, לדבר, לברר את הסוגיות בצורה מכובדת ולא לנהוג באלימות. עיריית פתח תקווה לא תגלה סובלנות לנזקים הנעשים בזדון לרכוש הציבורי וננקוט בכל האמצעים החוקיים בכדי להגן על שלום הציבור ורכוש הציבור ואף נפעל לתבוע את אלו שגורמים נזקים. מאחל לכולנו יותר שקט ושלווה ויותר אחדות ולכידות.”

צילום: דורון שקד
צילום: דורון שקד
צילום: דורון שקד
צילום: דורון שקד
צילום: דורון שקד
צילום: דורון שקד

ראש העיר פ"ת, רמי גרינברג לראשי הרשויות: "חבקו את בני העדה האתיופית ואפשרו להם למחות"

תיעוד: מחאת יוצאי אתיופיה בפ"ת על הריגתו של הצעיר סלמון טקה

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x