תיעוד: פגיעה ישירה של “טיל” בפ”ת – התרגיל שהכין את הכוחות לאירוע רב-נפגעים 

התרגיל, שהתקיים לראשונה בישראל, דימה פגיעת טיל בבניין מגורים בן 25 קומות בעיר פ"ת. הפגיעה בקומה ה-18 בבניין רב-הקומות גרמה ל"פיצוץ ולשריפה" אשר התפשטה במהירות ועלתה במעלה קומות הבניין. התרחיש תרגל את הכוחות לפינוי "לכודים", "נפגעים" ו"התפשטות שריפה" בגובה רב


היום (ב’), התקיים תרגיל רחב בעיר פתח-תקוה שדימה פגיעה ישירה של טיל בבניין רב-קומות עם מאות דיירים. התרגולת הכינה את הכוחות הפועלים למצבי חירום של פינוי משפחות, ילדים וקשישים תוך פגיעה ישירה של “טיל” ו”התלקחות שריפה”. את האירוע הובילו משטרת ישראל בשיתוף עיריית פתח תקוה, כב”ה, מד”א, פקע”ר, זק”א והאגודה לתרבות הדיור.

במהלך התרגיל, כוחות רבים של משטרת ישראל, כיבוי אש ופיקוד העורף תרגלו פינוי אזרחים פצועים בדרכים שונות, תחת האיום ביטחוני הנשקף ותוך כדי השריפה המתפשטת. לאחר הפינוי, נקלטו “הפצועים” על ידי הכוחות הרפואיים למתן מענה ראשוני. כשהובהר כי כל האזרחים פונו, השתלטו לוחמי האש על השרפה ובכך הוכרז על סיום התרגיל.

ראש העיר פתח תקווה, איציק ברוורמן: “מזה תקופה ארוכה שאנו דנים בנושא החילוץ וההצלה מבניינים רבי קומות. מתן סיוע לקומות הגבוהות הינו נושא מאתגר הדורש הערכות ויצירתיות ובמידת הצורך איתור פתרונות נוספים מעבר לפתרונות הקונבנציונאליים. אני שמח על קיום התרגיל אשר יספק לנו מידע רב ומודה לכל השותפים לתרגיל.”

לאור התחממות המצב הביטחוני בתקופה האחרונה, החליטה האגודה לתרבות הדיור בעיר פתח תקווה להעלות את הסוגיה והצורך בביצוע תרגיל ייחודי זה בפני אגף הביטחון. מתוך כך, החליט האגף להציג את הנושא בפני משטרת ישראל שמצאה לנכון על הפקת האירוע הייחודי והראשוני.

מנהל אגף הביטחון בעיריית פתח תקווה, יריב סנדלון: “הבנייה הרבה  לגובה בארץ בכלל ובפתח תקוה בפרט מציבה בפני כוחות הביטחון ומערך החירום העירוני אתגרים רבים בחירום. בתרגיל דימינו אירוע של פגיעת טיל בבית רב קומות עם שריפה. המענה מחייב טיפול בשריפה, בפינוי הלכודים והנפגעים וכן פינוי כלל דיירי הבית וקליטתם במרכז השהייה שמנוהל על ידי מנהל הרובע בחירום”.

צילום: דוברות עיריית פתח תקווה

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x