תכנית סירקין דרום תועבר לוועדה המחוזית

תכנית סירקין שאושרה בותמ"ל וכוללת הקמת 12,000 יחידות דיור חדשות, תועבר לדיון בוועדה המחוזית של מחוז מרכז

תושבי פתח תקוה חוששים מיצירת כאוס תחבורתי כי התכנית אינה כוללת תכנון תחבורתי ראוי לתוספת האוכלוסייה הצפויה.

ראש עיריית פתח תקוה איציק ברוורמן: “אני שמח שהשפיות ניצחה. לא נסכים להתקדמות בבנייה ללא פתרון כולל לתחבורה, לתשתיות, לחינוך ולמבני הציבור במתחם החדש”

הישג לתושבי פתח תקווה. תכנית סירקין דרום לבניית 4,000 יחידות דיור, המהווה חלק מתכנית סירקין הכוללת תועבר לדיון בוועדה המחוזית של מחוז מרכז, כך הודיעה אתמול מתכננת הותמ”ל, דיקלה פרסיקו.

תכנית סירקין היא אחת מתוכניות הדגל של ועדת הותמ”ל.  בחודש יוני 2017 החליט קבינט הדיור על אישור מהיר של 12,000 יחידות דיור במתחם סירקין בעיר בשני מתחמים: המתחם הראשון בשטח של כ-900 דונם שצפוי לכלול כ-4,000 יחידות דיור באזור הסמוך לשכונת עמישב בעיר ויכלול שטחי מסחר, שטחים עבור מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים.

המתחם השני בשטח של כ-2,100 דונם וצפוי לכלול כ-8,000 יחידות דיור, שטחי תעסוקה, תעשייה ומסחר לצד שטחי ציבור.

השטח של שני המתחמים נמצאים כעת בשימוש של מערכת הביטחון (מחנה סירקין) שצפוי להתפנות במסגרת ההסכם לפינוי מחנות צה”ל ממרכז הארץ לעיר הבה”דים. השלב הראשון של הפינוי צפוי עד סוף השנה.

עיריית פתח תקוה ותושבי העיר מתנגדים לתכנית סירקין עקב מחסור חמור בתשתיות, הגדלת הצפיפות הצפויה בעיר ובעיקר עקב עומסי התנועה הצפויים, שכבר כיום הם קשים מאוד והתושבים נאלצים לבלות זמן רב בפקקים בכניסה וביציאה מהעיר.

 

בחודשים האחרונים ניהלו התושבים מאבק נגד קידום התכנית בהובלתו של ראש עיריית פתח תקוה, איציק ברוורמן. במסגרת המאבק קיימו התושבים יחד עם ראש העיר, מספר פעולות מחאה בעיר ודיונים בכנסת בנושא.

בדיון שנערך ביום ראשון האחרון בוועדת הפנים בנושא הארכת פעילות הותמ”ל בשנה,  הוביל נושא סירקין לעימות חריף בין ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, ראש עיריית פתח תקוה לבין אביגדור יצחקי, יו”ר קבינט הדיור ויואב קיש, יו”ר ועדת הפנים. ברוורמן אמר בוועדה כי “בעתירה שהגישה עיריית פתח תקוה נגד תכנית מתחם סירקין ציינו השופטים כי התכנית תהיה בכייה לדורות, צריך לשבת עם העיריות ולהגיע להסכמות איתן. יש מקומות שהותמ”ל עובד מצוין אבל במקומות כמו סירקין בהם תהיה בכייה לדורות יש להגיע להסכמות”.

אביגדור יצחקי השיב כי לתכנית סירקין תתווסף התכנית להתחדשות עירונית של עיריית פתח תקוהלוותמ”ל

ברוורמן ענה כי “אנחנו לא מוכנים להכרזה של יצחקי ואנחנו לא מבינים מאיפה היא מגיעה. אנשים לא צריכים לישון בשקי שינה כדי לצאת מהבית. צריך תשתיות וכבישים”

רועי סער, חבר ועד כפר סירקין הביע תמיכה בברוורמן ואמר: “אני לא מומחה גדול לתכנון ובנייה אבל לא ייתכן שלגוף דורסני כמו הותמ”ל לא יהיו חסמים ובלמים”

גם חבר הכנסת, עומר בר לב מהמחנה הציוני התייחס לנושא סירקין: “התכנון התחבורתי בסירקין לא מתיישב עם היוזמה לבניית מגורים. כששאלנו על הנושא, קיבלנו תשובות של ‘יהיה בסדר’. אנחנו בסוף נשאל איך הגענו למצב הזה”

יו”ר הוועדה יואב קיש אמר כי הוא מבין שנושא סירקין הוא בעייתי מבחינה תחבורתית ולכן לא תהיה התקדמות בתכנית סירקין ללא פתרון תחבורתי.

בתגובה התפרץ, ברוורמן וצעק כי “יש להחזיר את התכנית של סירקין לוועדה המחוזית, אתם מתעלמים מהצרכים של התושבים ורק רוצים להגיד הנה בנינו דירות חדשות”

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x