מכוניות נטושות הינה בעיה ארצית שרשויות רבות מתייאשות מלטפל בה מכיוון שהטיפול חייב להיות יומיומי, מקצועי ועקבי. מכוניות נטושות, הפכו למטרד ומפגע תברואתי, אסתטי, ביטחוני ובטיחותי עבור התושבים. הן תופסות חניות לתושבי העיר והשכונות ומחמירות את מצוקת החניה שגם כך קיימת.
מבדיקת האגף עולה שרוב בעלי הרכבים אינם תושבי העיר, ובמיפוי שנערך נמצא כי חלק ניכר מבעלי הרכבים הינם תושבי: חדרה-ת"א-אשדוד-ירושלים. מפקחי האגף ממפים באופן תדיר בכל שכונה את המכוניות ומטפלים בנושא באופן יומיומי, וזאת במקביל לשאר מטלות המפקח.
במהלך השנה מופו 1679 מכוניות נטושות, מתוכם רק 205 נגררו, ו- 1059 רכבים פונו בעקבות עבודת המפקח מול בעל הרכב. האגף לפיקוח רב תכליתי מעדיף לטפל ברכב הנטוש עד לסילוקו ע"י בעליו ולהימנע מגרירה ואחסון הרכב הכרוכים בעלות לרשות. פקחי האגף עושים את מירב המאמצים על מנת לסיים את הטיפול מול בעל הרכב באופן עקבי עד לסילוק הרכב מתחומי העיר.
יוסי יואלמן מנהל האגף לפיקוח רב תכליתי "לעיתים אנו נתקלים בבעלי רכבים שמשחקים עם המפקחים במשחקי "חתול ועכבר" ומזיזים את הרכב כמה מטרים ובכך אמור להתחדש הטיפול ברכב, אך המפקחים כיום מטפלים בנושא באופן אסרטיבי שהקטין את התופעה. האגף ימשיך בעקירת התופעה מרחבי העיר במקצועיות ובהתמדה גם בשנת הפעילות הבאה".
קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדים, בגדי ילדים, בגדי נשים, בגדי גברים, סלולר, גאדג'טים