צילום: דוברות עיריית פתח תקוה

אושר במועצת העיר תקציב 2020

תקציב העירייה עומד השנה על  1,982,739,000 ₪: ראש העיר רמי גרינברג "לראשונה אנו מורידים את נטל התשלומים מהתושבים. אנו מייעלים את המערכת, משפרים את השירות ומגדילים את התקציב באמצעות צמצומים, צעדי התייעלות והגדלת תקציבי ממשלה!"

מועצת העיר אישרה הערב את תקציב הרשות לשנת 2020. תקציב הרשות עומד על 1,982,739,000 ₪, ולראשונה קרוב התקציב לשני מיליארד שקלים.

תקציב 2020 גדל בלמעלה-82 מיליון ₪, כאשר סעיף ההכנסות העצמאיות גדל באמצעות תקציבים שהועברו ממשרדי הממשלה. כך למשל גדל התקציב ממשרד החינוך מ-370 מיליון ₪ ל-392.2 מיליון ₪, ותקציב משרד הרווחה גדל מ-147 מיליון שח ל-152 מיליון ₪, כל זאת בנוסף, להכנסות ממשרדי ממשלה נוספים אשר עומדים על 21.5 מיליון ₪.

תקציבים אלה הם שמאפשרים לרשות להעלות את תקציב שירותים לתושב תוך הורדת הארנונה בעיר, ומתן שירותים רבים אחרים, אשר בעבר היו בתשלום וכעת ניתנים לתושבים בחינם, כמו החלפת פחי אשפה (הפסד לרשות של כמיליון ₪), חנייה חינם בכחול לבן ברוב חלקי העיר (הפסד של כ-2 מיליון ₪) ועוד.

ראש העיר רמי גרינברג מחדד ואומר “השירות לתושב הוא בראש סדר העדיפויות. שירות בכל תחומי החיים ולכל הציבור בעיר. הבאנו לעיר תקציבים ממשרדים ממשלתיים, ממכרזים ו”קול קורא” ובכך הוספנו למערכת עשרות מיליונים המאפשרים לנו לשפר את השירות, על אף שהפחתנו את נטל התשלומים מהתושבים. החלטנו כי לא נחייב בגין פח שבור שיוחלף, לא נחייב על חנייה בעיר, נעשה כל שניתן כדי להוריד את הארנונה לתושבים וכל זאת למען רווחת התושבים. אנו ממשיכים בהתייעלות העירונית, מקצצים בשכר, בתקנים ובכוח אדם, ובזכות ההתייעלות מוסיפים תקציבים לרווחה, לחינוך, לביטחון, לניקיון העיר, לטיפוח הגינות ופינות הנוי, לשיפור התשתיות, לספורט, לנוער, לתרבות לאירועים ולשירות לתושב”.

ביחידות הפנים ארגוניות ישנה התייעלות וקוצצו 25 תקנים מוניציפאליים, אך בתקנים ייעודיים של אנשי מקצוע כמו פסיכולוגים ועובדים סוציאליים ישנה עלייה ותוספת כוח אדם מקצועי ואיכותי. בנוסף גויסו מאות סייעות ומלווי הסעות (כמתבקש עפ”י הנחיות משרד החינוך) .

בהמשך למדיניות ראש העיר להפחתת נטל התשלומים מהתושב, השנה יחול קיטון של כאחוז  מהכנסות הרשות שמקורן בתשלומי הארנונה. מה שמלמד כי הגידול בתקציב נובע בעיקר מהכנסות הממשלה שעומדות על כ- 566 מיליון בסה”כ ומגידול בהכנסות מאזורי התעשייה.

דואגים לניקיון העיר

כחלק מהמגמה לשפר את שירותי הניקיון בעיר הוגדלו תקציבי סעיפי הניקיון בתקציב 2020. תקציב ניקוי הרחובות עלה מ-46 מיליון ₪ לכ-54 מיליון ₪. תקציב שירותי ניקיון הכוללים פינוי אשפה, פינוי גזם, הטמנה, מיחזור ועוד עולה מכ-160 מיליון לכ-165 מיליון ₪. סעיף ניקיון הרחובות הכולל סילוק פסולת גינה, סילוק מפגעים משטחים ציבוריים, טיאוט רחובות עלה בכ-8 מיליון ₪ ועוד. כמו כן עלה הסעיף התקציבי של האגף לפיקוח רב תכליתי אשר תוגבר בכוח אדם מקצועי, המסייר בשטח ואוכף את החוק.

תקציב גנים ונוף וטיפוח סביבתי עלה מ-36.463 מיליון ₪ לכ-38.800 מיליון ₪.

גם בחינוך נוספו עשרות מיליונים לתקציב, לטובת התחדשות והמשך השקעה בציוד, תל”ן ובכוח אדם. התקציב גדל מ-745 מיליון ₪ ל-781 מיליון ₪.

תקציב הקדם יסודי (גנ”י) עומד ב-2020 על כ-200 מיליון ₪ , גידול של כ- 8.5 מיליון מאשתקד. חלק ניכר מהעלייה הוא לטובת הוספת סייעות, כמו גם רכישת ציוד ואביזרים.

גם בחינוך היסודי קיימת עליה ניכרת בתקציב והשקעה בטיפוח וקידום יוזמות חינוכיות, חדשנות בחינוך, תיגבור בקריאה, מתמטיקה ואנגלית ופרויקטים נוספים. תקציב החינוך לבתי הספר היסודיים יעמוד השנה על כ-180.5 מיליון ₪ תוספת של כ-14 מיליון ₪. בתוך כך עלה באופן משמעותי תקציב “בית ספר החופש הגדול” מ-12.100 מיליון ₪ ל-13.700 מיליון ₪.

תקציב החינוך העל יסודי עלה בכ-10 מיליון ₪, מ-155 מיליון ₪ לכ-165 מיליון ₪, תקציב שיושקע יוזמות חינוכיות, מגמות ייחודיות, קונסרבטוריון ועוד. קיימת גם עלייה שלכ-4 מיליון ₪ בתקציב של הרווחה החינוכית (סל תרבות, כישורי למידה, פרויקטים חינוכיים ועוד) וקידום נוער (נוער מנותק, תלמידים נושרים, פרויקט מגדלור, היל”ה ועוד). השקעה נוספת של כ-250 א”ש גם בחינוך למבוגרים – הרצאות וקורסים בקתדרה העממית, תהיל”ה (לימוד בסיסי למבוגרים) ועוד.

תקציב הביטחון עלה מ-22.5 מיליון ₪ לכ-23.699 מיליון ₪, תוספת שניתנה לאבטחת מתקנים עירוניים, השקעה במשל”ט (מרכז שליטה שמסנכרן את כל הנושא הביטחוני בעיר ופועל 24/7), מאבטחים וסיירות בטחון המסיירים גם בשעות אחה”צ ובחופשים ועוד.

במינהל הנדסה בוצעה התייעלות בכוח אדם ובשכר וחלה עלייה בהשקעה בתקציבים המופנים לתשתיות, פרויקטים, תנועה, בינוי, הקמת חניונים, שבילים, כיכרות, מדרכות ועוד.

תקציב תרבות, נוער וספורט עלה מ-119.5 מיליון לכ-127 מיליון. ובתוך כך עלה התקציב של מרכז הכנה לצה”ל, פעילות עיר ללא אלימות ועוד. המלגות לסטודנטים עלו מ-350 א”ש ל-900 א”ש, והתמיכות לעמותות ספורט עלה בכחצי מיליון.

תקציב אגף תרבות עלה מ-6.3 מיליון ₪ לכ-7.9 מיליון ₪ וזאת לטובת קיום אירועים לרווחת הציבור, אירועים ללא תשלום לכלל הקהלים בעיר. תקציב זה כולל את תקציב המוזיאונים, בית שפירא, בית הדפוס וכו.

גידול בתקציב היכלי התרבות בעיר מ-9 מיליון ₪ ל-12 מיליון ₪, אשר צמחו לכדי ארבעה(!) וכיום פועלים בעיר: היכל התרבות העירוני, בית תרבות גולדה, בית תרבות ע”ש שושנה דמארי ו’תיאטרון העדשה’ בתיכון בן גוריון. בהיכלים מתקיימים אירועים, שבתרבות, מופעים והצגות לרווחת הציבור בכל רחבי העיר.

באגף לשירותים חברתיים חל גידול ברוב סעיפי התקציב לטובת המשך טיפול באוכלוסיות השונות. בנוסף, חל גידול בתקציב של כ-300 א”ש מרפאת השיניים העירונית המחודשת, שהיא מרפאה ייחודית ויוצאת דופן בארץ, המצוידת במיטב הציוד ומספקת שירות איכותי ומסובסד לתושבי העיר. התקציב הושקע במבנה, בציוד ובכ”א. כך גם גדל התקציב לסיוע לניצולי שואה, טיפול בדרי רחוב, טיפול בקשישים בודדים, ארוחות לקשישים וכדומה.

עלייה בתקציב אגף הקליטה אשר התייעל, צמצם את התקנים בכח אדם אך הרחיב את הפעולות למען העולים, קהילת האתיופים, עולים מרוסיה, קיום אירועים, סבסוד מועדונים ועוד.

108 מיליון ₪ הושקעו במתן הנחות סוציאליות (מעבר לניתן בחוק) לנזקקים ומקבלי סעד. עלייה גם בסעיף תרבות הדיור, מאחר והעירייה מלווה עשרות ביניינים הנמצאים בהליכי שיפוץ, ומממנת את הריבית להלוואות שלוקחים הבניינים לצורך השיפוץ. סיוע המקל על התושבים ומעודד אותם לקיים את השיפוץ.

עלייה גם בתקציב השירותים הווטרינרים מ-5.995 מיליון ₪ ל-6.367 מיליון ₪, הכוללים בדיקות לבריאות הציבור, טיפול בבעלי חיים, עיקור כלבים וחתולים, גינות כלבים ועוד .

ראש העיר רמי גרינברג סיכם “השנה המשכנו בתהליך ההתייעלות ושיפרנו את המערכת באופן משמעותי. הוכחנו שאפשר לנהל תקציב מאוזן וראוי המשרת את התושבים, תוך הקלה על התושב והרחבת השירותים. הפחתנו את נטל התשלומים מהתושב והגדלנו תקציבים באמצעות משרדים ממשלתיים דבר שאיפשר לנו להרחיב את השירותים לטובת התושבים בתחומי הניקיון, החינוך, הרווחה, הביטחון, התשתיות, התרבות, הנוער והספורט. אני מאמין כי התקציב החדש מתאר תמונה טובה של סדרי העדיפויות שלנו ותואם את תכנית העבודה – עשייה למען התושב בכל תחומי החיים”.

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם