שאלה:
בתקופה זו אני שומעת מידי יום הורים שמתלבטים לגבי מסגרת הלימודים של ילדם בשנה הבאה:
האם לשלוח למסגרת חנוך מיוחד? האם להסתפק במענה מקצועי בקהילה (מכוני התפתחות הילד וכדו')? האם גננת שילוב או עזרה פרטנית תספיק ותקדם את הילד?
לפניכם "טיפים" שיכוונו אתכם לקראת ההכרעה:
1. הגדירו את מוקדי הקושי של הילד (לעיתים יש להיעזר בכך באיש מקצוע ולעיתים ההורים והצוות החינוכי ידעו להגדיר זאת בעצמם): האם מוקד הקושי הינו שפתי? מוטורי? רגשי? חברתי? תקשורתי? תחושתי? לימודי (אותיות, מספרים)? קוגניטיבי (מתקשה לזהות צבעים או צורות, אינו מבין הוראות)?
2. הגדירו את רמת הטיפול לה זקוק הילד. (כמובן ישנה עדיפות שאיש מקצוע מוסמך יגדיר זאת לאחר אבחון) האם טיפול שבועי אצל קלינאית/ מרפאה בעיסוק ייתן את המענה? האם הדרכת הורים תרגיע ותאפשר לילד להמשיך ללמוד במסגרת רגילה? האם שיעור שבועי עם מורה פרטי/ גננת שיח ייספק להכנה לכיתה א'?
3. בידקו יחד עם הצוות החינוכי שמכיר את הילד כיצד הילד מגיב ללמידה כאשר הוא חלק מגן/ כיתה רגילה בת 30 תלמידים לבין יכולתו להתקדם רק באופן פרטני. הבדל זה ייתן לכם אומדן לגבי הצורך שלו בשיבוץ במסגרת חינוך מיוחד.
בהצלחה ורוב נחת!
הכותבת: הגב‘ חדוה יודקביץ, מנהלת ”גני מפתח“ מבית 'מעין החינוך התורני פ"ת' ומנחה דידקטית. בעלת תואר בחינוך מיוחד ומומחית בהתפתחות שפה ולמידה. מרצה ומנחה מעל 15 שנים בסמינרים להכשרת מורות וגננות.
גם לכם יש שאלה בתחום ה“עיכוב ההתפתחותי“?
לשליחת שאלה בוואטספ לחצו כאן>
לשליחת שאלה באימייל כתבו כאן את שאלתכם:
[email protected]
להצטרפות לקבוצת הוואטספ "מיוחדים בחינוך" לחצו כאן>>
המדור בשיתוף "גני מפתח" חינוך מיוחד לילדים בעלי עיכוב התפתחותי גנים יעודים לציבור המסורתי, הדתי והחרדי בפתח תקווה.