צילום: דוברות עיריית פ"ת

גשר חדש להנצחת הלוחם אל”מ אסף חממי ז”ל נחנך בפתח תקווה

גשר המסמל אחדות וחיבור בין קצוות החברה הישראלית, הגשר מעל רחוב גיסין, נחנך היום השבוע במעמד ראש העיר ובני משפחתו של אסף חממי ז"ל, פקודים, חברים ומוקירי זכרו.

אל”מ אסף חממי ז”ל, מפקד החטיבה הדרומית, נפל בקרב הרואי ב-7 באוקטובר, בעת שפרצו מאות מחבלים ליישובי עוטף עזה. אל”מ חממי יחד עם לוחמי החפ”ק שלו, סמ”ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי, יצאו להגן על תושבי האזור. בקרב אמיץ ומרגש, לחמו שלושת הלוחמים במאות מחבלים, הצילו חייהם של רבים ושילמו על כך בחייהם שלהם.

אסף חממי, שהתגורר שנים רבות עם משפחתו בפתח תקווה, היה אדם של חיבור ואחדות, והגשר החדש הוא סמל לערכים אלו.
אורכו של הגשר החדש 35 מטרים מעל רחוב גיסין, מחבר בין שכונות נווה גן ואם המושבות ומספק חציה בטוחה עבור הולכי הרגל, ובפרט עבור תלמידי מוסדות החינוך שבסביבה. הגשר מלווה ברמפות להולכי רגל, עצים, צמחים ודשא שנשתלו סביבו, ולאורך הרחוב נסלל שביל אופניים, המספק מסלול רכיבה בטוח ונעים.

ראש העיר רמי גרינברג: “הנצחתו של אל”מ אסף חממי ז”ל בגשר זה, מסמלת את הערכים שעליהם גדל ועל פיהם פעל – אחדות, חיבור והגנה על תושבי המדינה. אסף היה איש של אנשים, תמיד פועל למען הכלל ומחבר בין לבבות. אנו גאים להנציח את זכרו באופן שמבטיח לתושבי העיר להמשיך לפעול ברוחו ולהמשיך את דרכו.”

עיריית פתח תקווה שמה לה למטרה להנציח גיבורים שהקריבו חייהם למען אחרים במתקפה של ה-7 לאוקטובר. בין היתר הקמת פארק חרבות ברזל עם אנדרטה הנושאת את שמות החללים ברחוב בן גוריון. הנצחת זכרו של ארנון זמורה ז”ל בגשר מעל רחוב ז’בוטינסקי הנקרא “גשר מבצע ארנון”, הנצחת שמות החללים באנדרטה של חללי פעולות איבה ברחוב הרב חפוטא ועוד.

עיריית פתח תקווה תנציח את גיבור ישראל, אל”מ אסף חממי ז”ל ואת מבצע ארנון על שמו של הגיבור, קצין הימ”מ ארנון זמורה

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם