(אוטובוס של חברת דן בפ"ת. צילום: פתח תקוואי)

האם תושבי פתח תקוה מרוצים מהתחבורה הציבורית?

סקר עמותת 'אור ירוק' על שביעות הרצון של תושבי פתח תקוה מהתחבורה הציבורית: 53% מהנוסעים ציינו כי האוטובוס לו הם מחכים מאחר, 38% ציינו כי האוטובוס בו הם נוסעים עמוס.

מתנדבי עמותת "אור ירוק" יצאו במהלך חודש ספטמבר לרחובות ישראל במטרה לבדוק את יעילות התחבורה הציבורית ואת דעתו של הציבור הישראלי עליה. המתנדבים של העמותה בדקו מאות תחנות אוטובוס בלמעלה ממאה יישובים בכל רחבי הארץ. המתנדבים בדקו את תשתית תחנת האוטובוס – הצללה והימצאותם של מקומות ישיבה, דפי מידע על קווי האוטובוס, נגישות ללקויי ראייה באמצעות כתבי ברייל עם פרטי הקווים ומקום לכיסא גלגלים. בנוסף ערכו המתנדבים סקר קצר בקרב הנוסעים בתחבורה הציבורית בכדי לברר האם הם מרוצים ממנה.

בפתח תקוה נבדקו שש תחנות, בשתי תחנות לא הייתה סככה מעל התחנה, בארבע תחנות לא היה תלוי לוח הזמנים של כל הקווים, בשתי תחנות לא היו מדבקות צהובות גדולות עם מספרי הקווים, ובשלוש תחנות לא היו שלטי ברייל עבור לקויי הראייה.

בפתח תקוה, נתנו הנוסעים לתחבורה הציבורית את הציון הממוצע 6.3. 53% מהנוסעים ציינו כי האוטובוס לו הם מחכים מאחר, 38% ציינו כי האוטובוס בו הם נוסעים עמוס.

שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק": "אם משרד התחבורה יהפוך את התחבורה הציבורית לנגישה, יעילה ונוחה, יותר אנשים ישאירו בבית את הרכב הפרטי ויבחרו לעשות שימוש בתחבורה הציבורית. כך יופחתו עומסי התנועה בכבישים, זיהום האוויר יצטמצם, יהיו פחות תאונות דרכים והמשק הישראלי יחסוך כסף רב".

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם