בתכנית, מתוכנן חיבור רמפת יציאה מכיוון פתח תקוה, מדרך אם המושבות, לכביש 4 צפון. בנוסף מתוכננת הפרדה מפלסית בין רחוב אם המושבות לרחוב מרטין גהל, במטרה לאפשר נסיעה חופשית על דרך אם המושבות.
חיבור יציאה נוספת מפתח תקוה לכיוון כביש 4 תיתן נגישות נוספת לעיר על מערך הצירים והכבישים הארציים.
כמו כן, עיריית פתח תקוה ביקשה להוסיף הרחבה לתכנית הכוללת תכנון שבילי אופניים, תוספת תקציב לאחזקת המתקן התשתתי של ההפרדה המפלסית (ניקוז, תחזוקה, תאורה ועוד), השלמת שיקום נופי, הקמת תחנת שאיבה ומערכות בקרה אשר יהיו חלק אינהרנטי מהקמת הפרויקט וכן כי נתיבי איילון יתנו שיפוי של 70% ויתווספו כיזם התכנית עם עיריית פ”ת. התכנית תעודכן ותוגש בתוספת כל האמור לעיל.
רמי גרינברג ראש העיר פתח תקוה: “אנו ממשיכים בשיפור התנועה והבאת פתרונות להקלה על העומסים, שכן פתח תקוה מתפתחת ומספר התושבים בה גדל ועל כן גם התשתיות התחבורתיות, מערך הכבישים והסדרי התנועה צריכים להשתנות בהתאם. נמשיך לפעול ולשדרג את מערך התנועה כך שיזרום בצורה המיטבית בכל חלק בעיר לרווחת התושבים”