צילום: יהודה וידבסקי - Midabrim תקשורת

היוזמה המרגשת של רבנות פתח תקווה: הקהילות מתגייסות לזכר הנופלים

ביוזמת הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה, קהילות בתי הכנסת מכל החוגים בעיר יחלקו ביניהם את הש"ס במטרה לערוך סיום משותף בשמחת תורה. ייערכו טקסי ייזכור ואשכבה לעילוי נשמת נופלי העיר והמשפחות יוזמנו להשתתף בבית הכנסת הסמוך לביתן.

חג שמחת תורה יחול אמנם רק בעוד כחודשיים, אולם האתגר כיצד לציין השנה את החג, שבו נוהגים לשמוח ולרקוד עם ספרי התורה לרגל סיום קריאת כל פרשות התורה לאורך השנה, מעסיק רבים כאשר בכל עיר ויישוב ישנן משפחות שכולות שיציינו ביום זה שנה לרציחת ונפילת בני משפחתם.

ברבנות העיר פתח תקווה, שבה עשרות משפחות שכולות ממתקפת חמאס והמלחמה נערכים כבר כעת על מנת לציין את היום הקדוש בדרך מיוחדת, כאשר קהילות בתי הכנסת מכל החוגים בעיר מחלקות ביניהם את לימוד מסכתות ששת סדרי המשנה והתלמוד הבבלי במטרה לקיים סיום עירוני של לימוד התורה שבעל פה בכל קהילה וקהילה ביום שמחת תורה עצמו לאחר סיום התורה שבכתב “ולהקדישו לעילוי נשמת קדושי במלחמה”.

במכתב ששלח רב העיר, הרב מיכה הלוי לחברי קהילות בתי הכנסת בעיר התבקשו נציגי כל קהילה וקהילה לקחת על עצמם כבר בימים אלה מסכת שלימודה יחולק בין חברי הקהילה על על מנת לקחת חלק במשימה העירונית המשותפת.

לקראת שמחת תורה תישלח לכל קהילה המשתתפת במיזם רשימת שמות הנופלים בני העיר עם נוסח על מנת להזכיר את שמותיהם בתפילת ייזכור והשכבה הנערכת לאחר קריאת התורה לפני תפילת מוסף ומשפחות הנופלים יוזמנו מבעוד מועד להצטרף לתפילת הזכרת נשמות יקיריהם בבית כנסת לבחירתן בסמוך לביתן.

עם פרסום היוזמה החלו כבר להצטרף אליה קהילות מבתי הכנסת מכלל החוגים בעיר וכן התקבלו פניות מבתי כנסת במקומות נוספים בארץ שעדכנו כי בכוונתם לאמץ את הרעיון ולקיים יוזמות דומות.

להצטרפות קהילות ליוזמה אנא פנו:

במייל: [email protected]

או במספר ווטצאפ: 03-9051533

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם