צילום: דוד צוברי

המונים בעצרת תפילה מרכזית בפתח תקווה: “עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע”

בעצרת שהתקיימה במעמד הרה"ג אלימלך בידרמן ורב העיר הרה"ג מיכה הלוי השתתפו מאות מכל רחבי העיר: "הזעקה לשמים מעוררת אותנו לתקן את דרכינו וכך בעז"ה נזכה להצלחה במלחמה".

מאות מתושבי העיר פתח תקווה השתתפו אמש בעצרת תפילה מרכזית להצלחת ושלום חיילי צה”ל, לרפואת הפצועים ולהשבת החטופים שהתקיימה בבית הכנסת הגדול בעיר.

לאור המצב הקשה השורר בארץ הוחלט ע”י נציגים ממספר קהילות בעיר לקיים ערב התעוררות לכלל תושבי העיר מכל גווני הקהילות . בכדי לחזק ולרגש את הקהל הוזמן הגה”צ ר’ אלימלך בידרמן אשר חיזק ורומם את הקהל בסיפוריו ומשליו המרגשים והמרוממים.

לאחר מכן נאמרו פרקי תהילים פסוק בפסוק ברגש גדול כאשר ר’ אלימלך הש”צ וכולם עונים אחריו. יש לציין שהציבור בא בהמוניו ובית הכנסת היה מלא עד אפס מקום. דבר אשר לא אירע שנים רבות. באירוע השתתפו הרב הראשי לפ”ת הרה”ג מיכה הלוי, ראשי ישיבות, רמים דיינים ועוד.

הגה”צ ר’ אלימלך בידרמן נשא דברי חיזוק בדבר חשיבות התפילה בימים אלה וציין כי הזעקה לשמים בעת צרה מעוררות אותנו לתקן את דרכינו וכך בעז”ה נזכה להצלחה במלחמה.

רב העיר הרה”ג מיכה הלוי פתח את עצרת התפילה בדברי הפסוק “עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע”: “הפסוק מדגיש כי הצרה היא זמנית, זו רק עת של צרה, ואילו הישועה שתצמח בעז”ה מתוך הצרה ומתוך ההתעוררות הגדולה היא נצחית”.

הרב הוסיף והתייחס לקשר של קבלת עול מלכות שמים לנצחון במלחמה “אנו שומעים רבות את הלוחמים שקוראים “שמע ישראל ה’ אלוקינו ה’ אחד”. המשמעות של קריאת שמע היא קבלת עול מלכות שמים עלינו ועל כל העולם כולו – וזהו הנצחון על הרשע שמבקש לשלוט בעולם”

 

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם